ترفند هایی برای ترک اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی


به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان تفت: سرهنگ بیگلری گفت:اگر ساعتهای زیادی از وقت مفید و اوقات فراغت خود را پاب اینمترنت صرف میکنید،اگر جهت دانلود رایگان یا وبگردی تا نیمه شب بیدارید،اگر با دوستانتان در یاهو مسنجر قرار گذاشته اید تا ساعتها چت کنید،اگر می خواهید در گروه دوست یابی که به تازگی عضو شده اید گشت زنی کنید تا دوستان بیشتری را جذب کنید،به ویژه اگر میبینید اعضای خانواده تان برای سلامتی شما نگرانندو به هیچ یک از کارهای خود نمی رسید.همین طور هزینه زیادی را بابت سرویس اینترنت متحمل شده اید و هزاران اگر دیگر،هیچ بعید نیست که شما گریبانگیر پدیده ای به نام «اعتیاد اینترنتی»شده اید و وی در ادامه سخنان خود ترفند هایی را برای ترک اعتیاد به اینترنت یاد آوری نمود .

سرهنگ بیگلرب با اشاره به هشت بیماری اینترنتی افزود ،اولین بیماری جستجوی خود است این بیماری را در بین روشنفکران و روزنامه نگاران دیده می شود .مبتلایان به این بیماری دائم در اینترنت دنبال اسم خودشان می گردند. خود افشاگری وبلاگی مسئله دیگر است که محققان آن را یک بیماری خوانده اند.گروهیاز مردم رازها و اسراری را که معمولا شخصی و خصوصی قلمداد می شود روی وبلاگهایشان افشاء می کنندکه دامنه اش از عکسهای خصوصی گرفته تا روابط خصوصی امتداد دارد.اینترنت گردی از همه جا ،گوگل بازی مفرط،اعتیاد به ویکی پدیا،آشغال جمع کنی اینترنتی،دلبستگی به آلبوم عکس افراد ناشناس و خود بیمار پنداری اینترنتی،نام بقیه بیماری های اینترنتی استکه ممکن است نصیب وبگردهای حرفه ای نیز بشود.

این مقام مسئول ترفندهایی را به شرح ذیل برای ترک اعتیاد به اینترنت به شهروندان توصیه کرد:

1-لحظه ای با خود فکر کنید آیا صرف مدت زمان طولانی پای اینترنت به نفع شماست یا به ضررتان؟و آیا هزینه آن مقرون به صرفه است؟و آنچه از دست خواهید دادمهربانی و عطوفت بین خانواده است.پس اول از همه،تا آخر شب پای لپ تاپ و گوشی ننشینید با همسرتان صحبت کنید تا کمی احساس آرامش کنید و مشکلات روزانه را فراموش کنید 

2-به جسم و روانتان استراحت بدهید.استفاده زیاد از رایانه چشمان شما را ضعیف،ناراحتی در قسمتهای مچ دست،انگشتان،ستون فقراتو گردن و پاهارا بیشتر می کندو موجب گوشه گیری شما می شود و حتی اعتماد به نفس شمارا در زندگی اجتماعی تغییر خواهد داد.

3-برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید و سعی کنید در این برنامه ریزی زمان استفاده از اینترنت رادر اولویتهای پایین تر قرار دهید.

4-با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و به تفریح های دسته جمعی بروید.تفریح های دسته جمعی باعث می شود تا شما رفتار اجتماعی صحیح را جایگزین رفتار گوشه گیری ناشی از حضور طولانی مدت در اینترنت کنید.

5-به اماکن دیدنی و تفریحی محل زندگی خود بروید و به جای اینکه آنها را در گوگل جستجو کنید.