هم‌زمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان تفت برگزار شد

هم‌زمان با سراسر کشور، مانور زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" با حضور فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در هنرستان فاطمه الزهرا(س) شهر تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، هم‌زمان با سراسر کشور، بیست و سومین دوره مانور زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" با حضور "علیرضا نوکار"فرماندار، "ناصر دهقانی تفتی"معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در هنرستان فاطمه الزهرا(س) شهر تفت برگزار شد.

"علیرضا نوکار" در حاشیه برگزاری این مانور گفت: مانور زلزله باهدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادثی نظیر زلزله به‌وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی جوامع دانش‌آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر حوادث و استفاده کاربردی و عملی از آموخته‌های نظری دانش آموزان در سطح مدارس شهرستان تفت برگزار شد.

فرماندار شهرستان تفت در ادامه افزود: مهم ترین مزیت برگزاری این گونه مانورها افزایش آمادگی و مهارت برای مواجهه با زلزله است چرا که بر اساس تجربیات به دست آماده، اگر چه نمی توان جلوی وقوع زلزله را گرفت اما می توان با ارائه آموزش های لازم و کسب آمادگی در برابر وقوع احتمالی زلزله، خسارات جانی و مالی ناشی از آن را به شدت کاهش داد.

نوکار در پایان خاطر نشان کرد: در این مانور دانش‌آموزان علاوه بر آموزش مهارت‌های لازم تمریناتی درباره نحوه پناه گیری در زمان زلزله، اطفاء حریق و برپایی چادر را نیز انجام دادند.

لازم به ذکر است بیست و سومین دوره برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی علاوه در هنرستان فاطمه الزهرا ( س) تفت در سایر مدارس نقاط شهری و روستایی این شهرستان نیز برگزار شد.