در مدارس بخش گاریزات و کهدوئیه؛

به گزارش روابط عمومی بخشداری گاریزات _ کهدوئیه با فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید هم‌زمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت با حضور "احسان سعادتمند" بخشدار گاریزات، "مسعود نظمیه" رئیس آموزش پرورش منطقه نیر و گاریزات "میرزا حسن زارع رشکوئیه" مسئول نمایندگی آموزش‌وپرورش گاریزات و جمعی از مسئولین محلی در هنرستان شبانه‌روزی سیدالشهدا (ع) گاریزات نواخته شد.

"احسان سعادتمند" بخشدار گاریزات در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس و روز بازگشایی مدارس، از خدمات و زحمات تمامی معلمین و مسئولان آموزش‌وپرورش در بخش تقدیر و تشکر و اظهار داشت: امروز به برکت حضور دانش آموزان سخت‌کوش و پرنشاط، معلمین دلسوز و فداکار و تلاش‌های مسئولین آموزش‌وپرورش، مدارس اکثر روستاهای بخش هم چنان فعال بوده و به همین دلیل، چراغ این روستاها نیز روشن مانده است.

سعادتمند در ادامه به سطح کیفی فضای آموزشی در سطح بخش اشاره و خاطرنشان کرد: باید محیط مناسب و فضای مطلوب را جهت تحصیل دانش آموزان در بخش فراهم نماییم که خانواده‌ای در سطح بخش به دلیل تحصیل فرزندش مجبور به مهاجرت به شهر نگردد، البته در سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است اما همچنان باید تلاش کنیم تا سطح کیفی فضای آموزشی ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به شرایط بهینه برسد.

بخشدار گاریزات-کهدوئیه در ادامه به دو رکن اصلی آموزش و پروش اشاره و بیان داشت: دانش آموزان می‌بایست در مدارس، به تربیت دینی، اخلاقی و اجتماعی برسند و این موضوع مستلزم توجه بیشتر معلمین به مباحث پرورشی و تربیتی است.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: مهم‌ترین دوران زندگی شما آینده‌سازان، همین دوره است و مرحله شکل‌گیری شخصیتتان در این دوره است. قدر لحظه‌ها را بدانید و با برنامه‌ریزی مناسب از این لحظه‌ها به نحو احسن استفاده نمایید.

وی در پایان خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولین آموزش‌وپرورش از دانش آموزان مستعد و نخبگان روستا شد و برای همه دانش آموزان روستاهای بخش آرزوی سلامتی و موفقیت نمود.

همچنین مراسم جشن شکوفه‌ها در آغازین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دبستان شهید موسی کلانتری شهر بخ برگزار و دانش آموزان کلاس اولی با برنامه‌های شاد، آغاز سال تحصیلی و بازگشائی مدارس را در کنار والدین خود جشن گرفتند.