با دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر نیرو؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"رضا اردکانیان" در آیین آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به 266 روستای استان یزد با اشاره اینکه وزارت نیرو هم‌اکنون 136 طرح مهم در دست اجرا دارد، گفت: این پروژه‌ها بااعتباری بالغ‌بر دو هزار و 178 میلیارد تومان در حال اجراست و نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر استان یزد خواهند داشت.

وزیر نیرو افزود: همچنین در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان یزد نیز 472 میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

اردکانیان با اشاره به اینکه در جریان این سفر عملیات یکپارچه تأمین منابع مالی برای آب‌رسانی به 266 روستای استان آغاز خواهد شد، گفت:  در استان یزد 300 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود که با اجرای این پروژه تا سه سال آینده که منابع آن از طریق بخش خصوصی یا با کمک صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد، جمعیتی بالغ‌بر 121 هزار از روستائیان استان از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی تأکید کرد: برای اولین بار در کشور با استفاده از این سیستم مالی توانسته‌ایم 355 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص دهیم؛ این مهم در حالی است که کل اعتبارات شرکت‌ آبفای روستایی حدود یک‌چهارم این مبلغ است.

وزیر نیرو آب‌رسانی روستایی را یکی از برگ‌های زرین عملکرد دولت تدبیر و امید دانست و افزود: در مدت‌زمان فعالیت این دولت 10 هزار و 336 روستا به شبکه آب‌رسانی متصل شده است که تا پایان امسال یک هزار و 517 روستای دیگر نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

اردکانیان در پایان گفت: تا پایان دولت دوازدهم نیز چهار هزار روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد تا در مدت‌زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 10 میلیون نفر از هموطنان روستایی به شبکه آب‌رسانی متصل شده باشند.

"کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده مجلس شورای اسلامی با تقدیر از وزیر محترم نیرو به دلیل اجرایی شدن پروژه آب رسانی بزرگ روستایی شهرستان تفت اظهار داشت:در دیدار های مردمی که با روستائیان شهرستان داشتم یکی از دغدغه های اصلی آنها بی آبی بود و خشکسالی های هفده ساله روستاهای شهرستان را خالی از جمعیت کرده بود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه این طرح سرانجام تصویب و به مرحله اجرا رسید و با بهره برداری از آن شاهد مهاجرت معکوس در این منطقه خواهیم بود و تولید در روستاهای شهرستان تفت دوباره زنده خواهد شد.

"علیرضا نوکار" در این مراسم ضمن خیر مقدم به ریاست محترم جمهور به استان یزد و خیر مقدم به وزیر محترم نیرو  به شهرستان تفت و روستای اسلامیه به تشریح مشخصات و ویژگی‌های شهرستان تفت پرداخت و کم‌آبی را مهم‌ترین مشکل این شهرستان دانست و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح بزرگ آب‌رسانی به روستاهای شهرستان تفت رونق و حیات مجدد به این روستاها بازگشته و شاهد مهاجرت معکوس روستائیان باشیم.

نوکار دومین مشکل عمده شهرستان تفت را بیکاری افراد با تحصیلات دانشگاهی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد درخواستی برای صدور مجوز برای ایجاد شهرک صنعتی غذا و دارو در نزدیکی دهستان نصرآباد داشته ایم این‌که امیدواریم با موافقت هیئت محترم دولت و با صدور مجوز شاهد ایجاد صنایع پاک در این منطقه و فراهم شدن زمینه اشتغال روستائیان و جوانان با تحصیلات دانشگاهی باشیم.

فرماندار شهرستان تفت در پایان از تلاش‌های ویژه نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران سابق شهرستان در راستای پیگیری این پروژه انجام داده اند تقدیر و تشکر نمود.

"محمد فاتحی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد در ادامه این مراسم اظهار داشت: حجم عملیاتی این طرح شامل ۲۱ باب مخزن ذخیره آب شرب، ۱۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۱ باب ایستگاه پمپاژ است.

وی همچنین اظهار کرد: این طرح بااعتبار کل ۳۵۵۰ میلیارد ریال، ۲۲۱ روستا و شهر نیر از شهرستان تفت، ۴۳ روستا از شهرستان مهریز و یک روستا از شهرستان میبد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فاتحی افزود: همچنین در جریان این سفر مجتمع آب‌رسانی به روستاهای ساغند و مغستان در شهرستان اردکان به بهره‌برداری رسید که این طرح نیز شامل ۲۵ کیلومتر خط انتقال، سه باب مخزن ذخیره آب و سه باب ایستگاه پمپاژ است.

این مسئول دراین‌باره یادآور شد: این طرح بااعتبار ۱۳۷ میلیارد ریال، سه روستا با جمعیت کل ۴۰۲ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

"حجت اسلام سید محمد سرمه چشم" امام‌جمعه تفت در این مراسم مشکل بزرگ شهرستان را کم‌آبی عنوان کرد و اظهار داشت: شغل عمده مردم این دیار کشاورزی است و با توجه به کمبود منابع آبی در این شهرستان، شرایط زندگی برای این افراد سخت شده است و زحمات پنجاه‌ساله این کشاورزان در حال از بین رفتن است.

امام‌جمعه تفت ادامه داد: با تلاش نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارت نیرو این مشکل بزرگ شناسایی شد و امیدواریم با اجرای طرح آب‌رسانی به روستاهای شهرستان و بهره‌برداری از این طرح در مدت‌زمان سه‌ساله مردم شهرستان تفت از مشکل بزرگ کم‌آبی نجات یابند.