فرماندار شهرستان تفت:

آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای پاییز و زمستان

فرماندار شهرستان تفت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان گفت: دستگاه‌های عضو این ستاد برای حوادث احتمالی بارش‌های فصل پاییز و زمستان آماده باشند و اقدامات پیش‌زمینه‌ای لازم دراین‌باره را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان گفت: با توجه به اقلیم خاص شهرستان تفت و تعدد روستاها و وجود مناطق ییلاقی در این شهرستان، با بروز حوادث و مخاطرات طبیعی روبرو هستیم.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: وجود روستاهای ییلاقی در شهرستان باعث حضور جمعیت شناور در ایام هفته در این شهرستان شده و با توجه به شرایط جاده‌های شهرستان؛ حوادث جاده‌ای را افزایش داده است.

نوکار خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان باید با پایش روزانه وضعیت آب و هوایی در فصل پاییز و زمستان؛ مدیرت سوانح احتمالی به‌خوبی انجام شود و دستگاه‌ها با آمادگی کامل در صورت بروز حوادث به خدمت‌رسانی به مردم مشغول شوند.

این مقام مسئول تصریح نمود: اعتبارات شهرستان محدود است ولی باید با برنامه‌ریزی مناسب از همین اعتبارات به‌منظور سامان‌دهی نقاط حادثه‌خیز شهرستان استفاده شود.

شناسایی نقاط حادثه‌خیز توسط بخشداران و شهرداران و ارائه به این ستاد درخواست فرماندار تفت در این جلسه بود.

نوکار بیان داشت: ضروری است بانک اطلاعاتی ماشین‌آلات بخش دولتی و خصوصی شهرستان تهیه شود تا در زمان بحران از این پتانسیل در راستای خدمت‌رسانی سریع و به‌موقع به مردم استفاده شود.

توضیحاتی پیرامون اجرای طرح بحران یار برای استفاده از پتانسیل نیروهای مردمی و انجمن‌های مردم‌نهاد در مواقع بحرانی و برنامه‌ریزی برای پاک‌سازی رودخانه‌های فصلی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و اصلاح سیل بندها موضوعاتی بود که کارشناسان مدیریت بحران استانداری یزد حاضر در این جلسه به ارائه آن پرداختند.