رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان تفت؛ "احمد ترحمی" رئیس ستاد انتخابات استان در جلسه ستاد انتخابات شهرستان تفت خواستار همکاری همه دستگاه‌ها در راستای برگزاری باشکوه انتخابات شد و بیان داشت: موضوع برگزاری انتخابات مختص وزارت کشور نیست و بحث آبروی نظام در میان است و همه عوامل و دستگاه‌ها باید دست در دست هم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی و با حضور حداکثری مردم را برگزار نمایند.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خاطرنشان کرد: باید همه عوامل درگیر در فرآیند برگزاری انتخابات تلاش خود را در راستای برگزاری این انتخابات با حضور حداکثری مردم به‌کارگیرند و مردم را برای حضور در انتخابات دعوت نمایند .

ترحمی بیان داشت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلبان با اعلام برنامه‌ها خود را نامزد برتر و کارآمد اعلام می‌کنند اما این نفی کارآمدی دیگر داوطلبان  نیست و این مردم هستند که فرد اصلح و کارآمد را انتخاب خواهند کرد و مجریان برگزاری انتخابات نباید نگاهی به نتیجه انتخابات داشته باشند و با اصل بی‌طرفی در راستای برگزاری باشکوه انتخابات باید تلاش نمایند.

معاون استاندار یزد تصریح نمود: سلامت ، آرامش ، امنیت ، حفظ بی‌طرفی و رعایت قانون مداری ازجمله مؤلفه‌هایی است که عوامل درگیر در انتخابات موظف به تأمین و برقراری آن هستند و نتیجه انتخابات توسط  رأی مردم مشخص خواهد شد.

ترحمی واجدین شرایط رأی‌دهنده در شهرستان تفت را 33.637 نفر دانست و ادامه داد: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان تفت و حضور جمعیت شناور در ایام تعطیل در این شهرستان ؛ مانند ادوار گذشته شاهد مشارکت بیش از واجدین شرایط در این شهرستان خواهیم بود و تدابیر لازم در این زمینه باید اندیشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات با اشاره به شرایط کرونایی در کشور خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی به مردم این اطمینان خاطر را خواهیم داد که هر شعبه اخذ رأی یک پایگاه سلامت خواهد بود و تمامی موارد پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند انتخابات دیده‌شده و مردم با اطمینان خاطر در شعب اخذ رأی برای حضور در این رویداد سیاسی مهم حضور یابند.

ترحمی ادامه داد: ضدعفونی شعب اخذ رأی ،حذف اثرانگشت در فرآیند انتخابات ، افزایش شعب اخذ رأی ، چینش صندوق رأی ازجمله اقداماتی است که در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته‌شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان به افزایش شعب اخذ رأی در کشور اشاره و بیان داشت: حدود 12 هزار شعبه اخذ رأی در کشور افزایش‌یافته و در استان یزد این افزایش 200 شعبه اخذ رأی بوده تا نگرانی مردم پیرامون مسائل بهداشتی و احتمال ابتلا به بیماری کرونا کاسته شود تا با اطمینان خاطر در انتخابات شرکت نمایند.

ترحمی از طراحی اپلیکیشن شعبه یاب توسط وزارت کشور خبر داد و افزود: با نصب این نرم‌افزار بر روی موبایل و با استفاده از داده‌های دستگاه احراز هویت و همکاری اپراتورهای تلفن همراه در لحظه امکان مشاهده نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه فراهم‌شده است و افراد می‌توانند با نصب این نرم‌افزار اقدام به حضور در شعبه رأی خلوت و نزدیک به خودنمایند.

افزایش ساعت اخذ رأی ازجمله موارد دیگر بود که رئیس ستاد انتخابات استان یزد به آن اشاره و تصریح نمود: با تصویب ستاد ملی کرونا و همکاری شورای نگهبان ساعت اخذ رأی افرایش پیداکرده و انتخابات از ساعت هفت صبح آغاز و امکان تمدید زمان انتخابات تا 2 بامداد با نظر وزیر کشور وجود دارد و این اقدام دیگری است که در شرایط کرونایی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به تلاش شبانه‌روزی و شدید رسانه‌های خارجی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات اشاره و بیان داشت:باید مردم به مشارکت در این رویداد مهم تشویق شوند و کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی ، مدیریتی و سو تدبیرها نیست و راه‌حل رفع این مشکلات قهر با صندوق رأی نیست و همه باید در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

ترحمی گفت: آموزش اعضای شعب جدی گرفته شوند و نمایندگان فرماندار فقط مجری قانون و دستورالعمل‌های ستاد انتخابات هستند و باید با دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی آشنا شوند.

معاون استاندار یزد تأکید نمود: همه مدیران موظف به انجام‌وظیفه تا پایان مأموریت هستند و مشخص شدن نتیجه انتخابات نباید خللی درروند خدمت‌رسانی به مردم وارد نمایند و مدیران تا پایان وظیفه دولت مستقر با تمام توان به وظایف خود بپردازند.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه به تعدد روستاها در این شهرستان خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در مناطق روستایی شهرستان نیاز به حجم زیادی از فعالیت و کار دارد و با تلاش عوامل اجرایی ، نظارت و  اعضای شورای تأمین شهرستان شاهد روند خوبی در برگزاری انتخابات هستیم.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان تفت خاطرنشان کرد: تلاش همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان تفت دعوت برای حضور باشکوه مردم و تلاش به‌منظور حفظ و صیانت از آرای مردم است.