سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در نشست هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی شهرستان تفت که با حضور "حجت‌الاسلام سید جعفر میر جعفری"امام‌جمعه منطقه ده بالا،"علی احمدیان" بخشدار مرکزی و جمعی از دهیاران این بخش در منطقه ده بالا برگزار شد با تبریک روز ملی روستا خواستار اتخاذ تدابیر لازم توسط دهیاران برای حضور حداکثری روستائیان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و خاطرنشان کرد: امید است با اتخاذ تدابیر لازم مانند همیشه شاهد حضور گسترده روستائیان بخش مرکزی شهرستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم و درزمینهٔ برگزاری انتخابات نیز همکاری دهیاران ضروری است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت با تقدیر از فعالیت دهیاران در روستاهای شهرستان اظهار داشت: دهیاران حلقه‌ی واسط بین فرمانداری و بخشداری با مردم هستند و ضروری است دهیاران با انعکاس به‌موقع مسائل و مشکلات موجود در روستا به بخشداری و پیگیری برای رفع آن رضایت و اعتماد مردم را جلب نمایند.

نوکار خواستار رعایت یکسان قانون و مقررات در روستاها شد و بیان داشت: انتظار می‌رود قانون و مقررات برای تمامی افراد در مناطق مختلف روستایی توسط دهیاران به‌طور یکسان اجرا تا از سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری و اعتماد عمومی مردم نیز جلب شود.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان خواستار نظارت دهیاران بر اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی شد و تصریح نمود: با توجه به منابع مالی محدود دولت لازم است دهیاران با نظارت مستمر بر اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی، از اجرای باکیفیت پروژه‌ها اطمینان کسب نمایند.

نوکار خواستار همکاری دهیاران با دستگاه‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شد و گفت: باید با همکاری مستمر دهیاران با دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش تخلفاتی نظیر ساخت‌وساز غیرمجاز، کوه خواری، زمین‌خواری و ساخت‌وساز در بستر و حریم رودخانه به‌موقع ارسال گردد تا دستگاه‌های نظارتی مانع ادامه فعالیت متخلفین شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان در ادامه افزود: شهرستان تفت یکی از محدود شهرستان‌هایی در کشور است که جمعیت روستایی آن از جمعیت شهری بیشتر است و سعی خواهیم کرد در برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه شهرستان این موضوع به‌طور ویژه در نظر گرفته شود.

علیرضا نوکار به برگزاری جلسات حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان اشاره و اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد خلعید زمین‌های واگذارشده در طرح‌هایی که راکد مانده است در دستور کار قرار گیرد و به متقاضیان طرح‌های جدید اشتغال‌زا واگذار شود.

"علی احمدیان" در این جلسه با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف روستاهای بخش مرکزی تفت خاطرنشان کرد: اقدامات ارزنده‌ای در دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی بخش مرکزی تفت برای تأمین زیرساخت موردنیاز مردم انجام‌گرفته است.

بخشدار مرکزی تفت از سوق دادن اعتبارات دهیاری‌ها این بخش به سمت تولید و اشتغال خبر داد و بیان نمود: برنامه‌ریزی لازم با ادارات جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای اجرای طرح‌های ایجاد اشتغال با محور کشاورزی و گردشگری در مناطق مختلف روستایی این بخش صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: سعی خواهد شد دوره‌های آموزشی با همکاری مراکز خدمات جهاد کشاورزی در مناطق روستایی برای آشنایی روستائیان با کشت گیاهان کم آب خواه برگزار تا شاهد تحولاتی در نحوه کشت و رونق اقتصاد کشاورزی در این مناطق باشیم.

احمدیان به حضور جمعیت شناور از مرکز استان در مناطق ییلاقات این بخش در تعطیلات اشاره و گفت: با توجه به اینکه اعتبار به روستاهای این بخش‌بر اساس جمعیت ثابت پرداخت می‌شود امکان خدمات‌رسانی مناسب برای جمعیت شناور در تعطیلات وجود ندارد و برای رفع مسائل و مشکلات ازجمله جمع‌آوری پسماند نیاز به نگاه استانی به این مناطق است.

در ادامه این جلسه امام‌جمعه منطقه ده بالا و هر یک از دهیاران این بخش به بیان مشکلات مناطق روستایی خود ازجمله درخواست همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با دهیاران برای حفظ محیط‌زیست، ایجاد طرح‌های جدید اشتغال‌زا برای جلوگیری از مهاجرت مردمان روستایی، ارتباط بیشتر مراکز خدمات جهاد کشاورزی با دهیاران برای اجرای کشت‌های نوین، اصلاح قانون درزمینهٔ جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اجرای طرح‌های گردشگری، رسیدگی به زمین بلاتکلیف واگذارشده برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، بهسازی جاده‌های روستایی و یکپارچه شدن دهیاری‌های منطقه ده بالا پرداختند و پیگیری سرپرست فرمانداری را برای رفع آن خواستار شدند.

 در پایان این مراسم از "علی کلانتری" خبرنگار دهستان شیرکوه و محیط‌زیست شهرستان به دلیل فعالیت مناسب برای معرفی روستاهای این دهستان و گزارش‌های خبری اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در روستاهای این دهستان تقدیر شد.