افتتاح کانون یاری گران زندگی در روستای همت‌آباد شهرستان تفت

هم‌زمان با هفته مبارزه با مواد مخدر کانون یاری گران زندگی در روستای همت‌آباد توابع بخش مرکزی شهرستان تفت با حضور فرماندار تفت، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی و اهالی این روستا افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد دهشیری" در مراسم افتتاح کانون یاری گران زندگی در روستای همت‌آباد این شهرستان خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف در حال تلاش برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که یکی از این موارد رواج انواع مواد مخدر در جامعه به‌ویژه در نسل نوجوان و جوان است.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: متأسفانه بخشی از جامعه با این آسیب اجتماعی درگیر هستند و باعث بروز مشکلات اجتماعی و اخلاقی در جامعه شده است.

دهشیری تصریح نمود: با توجه به ییلاقی بودن و تردد بالا در روستاهای شهرستان تفت و هم‌چنین حضور افراد غیربومی شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد در تعدادی از مناطق روستایی شهرستان تفت هستیم.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت گفت: آگاهی بخشی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد و افتتاح کانون یاری گران زندگی در راستای اجرای کار های فرهنگی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد است.

وی ادامه داد: حرکات پیشگیرانه و فرهنگی در زمینه جلوگیری از شیوع اعتیاد در جامعه باعث کاهش هزینه‌ها برای درمان بیماری اعتیاد خواهد بود و امیدواریم افتتاح این کانون به‌عنوان اولین کانون در استان یزد باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستای همت‌آباد شود.

"محمد امامی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به رواج حدود 130 ماده مخدر در کشور از برنامه‌ریزی دشمنان برای گسترش استفاده از این مواد در جامعه به‌ویژه در نسل نوجوان، جوان و بانوان خبر داد.

این مقام استانی افزود: با توجه به گسترش ارتباطات در جهان ؛دشمن از ابزار اعتیاد در جهت پیشبرد اهداف خود در کشورهای مختلف به دلیل سودآوری بالا و حداقل خسارت برای خود استفاده می‌کند.

امامی تصریح نمود: طرح کانون یاری گران زندگی در روستای های متعدد اجرا خواهد شد و در این کانون تمرکز بر روی حوزه پیشگیری است تا نسل نوجوان و جوان و بانوان از خطرات ابتلا به اعتیاد محافظت شوند.

وی ادامه داد: باوجود ابزارهای ارتباطی هیچ فردی از گزند اعتیاد در امان نیست و باید با آگاهی بخشی به جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوانان آنان را از خطرات ابتلا به اعتیاد آگاه سازیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد اظهار داشت: امید است حمایت معنوی از این کانون در دستور کار مسئولان شهرستانی قرار گیرد و حمایت‌های مالی از این کانون در راستای پیشبرد اهداف خود در دستور کار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار خواهد گرفت.