به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، با حضور "محمود زارع رشکوئیه" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، "محمد جواد نعمتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری،"علی احمدیان" بخشدار مرکزی تفت، بخشداران استان یزد، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، اولین جشنواره گیاهان دارویی شیرکوه و گیلاس آمحسن ده بالا برگزار شد.

"محمود زارع رشکوئیه" با تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره اظهار داشت: یکی از مدل‌های تعریف‌شده برای گردشگری استان یزد، برگزاری این‌گونه جشنواره‌های روستایی با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، بخشداری‌های استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و دستگاه‌های ذی‌ربط در مناطق مختلف روستایی استان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد خاطرنشان کرد: رویدادهای گردشگری متنوع با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های روستایی در نقاط مختلف استان در حال برگزاری است.

زارع رشکوئیه از تدوین تقویم گردشگری روستایی استان یزد خبر داد و بیان نمود: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در حال تدوین تقویم گردشگری روستایی استان است تا با یک برنامه ریزی مناسب شاهد برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در سراسر روستاهای استان یزد باشیم.

"محمد جواد نعمتی" با تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های روستایی با در راستای معرفی پتانسیل های روستا و رونق گردشگری با همکاری دستگاه های ذی ربط در نقاط مختلف شهرستان در حال برگزاری است.

"علی احمدیان" بخشدار مرکزی تفت در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: از ابتدای سال شاهد برگزاری جشنواره های روستایی در بخش مرکزی شهرستان تفت به منظور توسعه گردشگری پایدار روستایی ، برندسازی محصولات روستایی و حمایت از تولید محصولات داخلی بودیم و این جشنواره ها در مناطق مختلف این بخش تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ این جشنواره با حضور پرشکوه مردم برگزار شد و غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی، محصولات محلی، گیاهان و عرقیجات دارویی، گیلاس و فرآورده‌های آن از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.