به‌منظور بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی؛

بازدید استاندار یزد از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی تفت

استاندار یزد با همراهی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی تفت بازدید و در جریان نحوه امدادرسانی و خدمات‌رسانی به این مناطق قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "مهران فاطمی"استاندار یزد با همراهی "محمد علی شاه حسینی"معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، "محمد دهشیری"فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روستاهای سیل‌زده بخش مرکزی تفت بازدید و در جریان نحوه امدادرسانی و خدمات‌رسانی به این مناطق قرار گرفت.

" مهران فاطمی" در حاشیه سفر به تعدادی از روستاهای سیل‌زده شهرستان تفت و در گفتگو با خبرنگار صداوسیما، شهرستان تفت را یکی از شهرستان‌ها متحمل خسارات جدی در جریان سیل اخیر دانست و گفت: متأسفانه بارش‌های سیل‌آسای اخیر به ابنیه و زیرساخت‌ها، منازل مسکونی، قنوات، بندها و سیل بندها، بخش کشاورزی و بخش‌هایی از بافت تاریخی و بخش عمده‌ای از بافت فرسوده شهرستان آسیب‌زده است.

وی در ادامه با اشاره به احصای مسائل و مشکلات ناشی از وقوع سیل؛ در خلال بازدیدهای انجام‌شده از شهرستان تفت، اظهار داشت: به‌منظور تسریع در عملیات خدمات‌رسانی به مردم و حل ابعاد مختلف وقوع سیل در شهرستان تفت، روز جمعه جلسه ویژه‌ای یا حضور مدیران دستگاه‌ها و بخش‌های مردمی برگزار و تصمیمات لازم اخذ می‌شود.

استاندار یزد همچنین به درگیری کلیه شهرستان‌های استان با مسئله سیل اشاره و خاطرنشان کرد: عزم جدی استان بر تجمیع  توان و ظرفیت بخش‌های مردمی، دولتی و بخش خصوصی جهت بازگشت زندگی مردم به روال عادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و جبران خسارت‌ها در حد توان و در قالب فرآیندهای موجود است.

دکتر فاطمی بابیان اینکه فرآیند مذکور، فرآیندی کوتاه‌مدت نیست، افزود: تمام اهتمام خود را برای خدمات‌رسانی به مردم و کاهش آلام آن‌ها در حداقل زمان به کارخواهیم بست.

وی در بخش پایانی سخنانش به درگیری 17 استان دیگر با بارش‌های سیل‌آسا و سیل اشاره و از همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جماعات، گروه‌های مردمی و نظامی و انتظامی و کلیه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان قدردانی کرد.

شایان به ذکر است که استاندار یزد در سفر امروز خود به شهرستان تفت با حضور در روستاهای دشتک سفلی و نصرآباد از نزدیک روند امدادرسانی به اهالی این روستاها را موردبررسی قرار داد؛ وی همچنین از سیل بند صادق‌آباد و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفت نیز بازدید کرد.