به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تأمین اجتماعی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، هم‌زمان با سالروز تأسیس سازمان تأمین اجتماعی، "علیرضا نوکار" سرپرست فرمانداری شهرستان تفت از شعبه تأمین اجتماعی تفت بازدید و در جریان نحوه فعالیت این مجموعه قرار گرفت.

"علیرضا نوکار" با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی این هفته را فرصت مناسبی برای بیان اهمیت، کارکردها و خدمات گسترده و مؤثر این مجموعه برشمرد که به‌موجب مفادی از اصول قانون اساسی و به‌منظور تحقق عدالت اجتماعی و خدمت به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه شکل‌گرفته است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت با اشاره به اهميت جايگاه سازمان تأمین اجتماعي گفت: اين سازمان يكي از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین سازمان‌ها در سطح كشور به شمار می‌آید كه خدمات قابل‌توجه و ارزنده‌ای را در عرصه‌های مختلف رفاه اجتماعي به بیمه‌شدگان ارائه می‌نماید.

وی بابیان این‌که تأمین اجتماعی از تأثیرگذارترین سازمان‌ها در تکریم ارباب‌رجوع و نهادي پررفت‌وآمد به شمار می‌آید ادامه داد: اين موضوع مسئوليت اين سازمان را در قبال مردم، بیش‌ازپیش حساس و پراهميت می‌کند.

سعید ابوئی مهریزی رئیس شعبه تأمین اجتماعی تفت نیز در این بازدید گزارشی از عملکرد این سازمان در شهرستان را ارائه داد.

ابویی مهریزی خاطرنشان کرد: حدود 36000 بیمه‌شده در سطح شهرستان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌نمایند.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی تفت اظهار داشت: در راستای اهداف دولت الکترونیک، تمامی پرونده‌های بیمه‌شدگان در این شعبه در حال الکترونیکی شدن است یکی از فواید الکترونیکی شدن پرونده‌ها، مربوط به دفترچه‌های تأمین اجتماعی است که شخص درخواست‌کننده با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir درخواست تعویض یا تمدید دفترچه را ثبت نموده و پس از ۲۴ ساعت، دفترچه به وی تحویل داده خواهد شد.

ابویی در ادامه افزود: تجمیع بسیاری از سرویس‌های غیرحضوری قابل‌ارائه به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، کارفرمایان و ... در یک پورتال واحد از شاخص‌های این سامانه است که می‌تواند خدمتی نو در انجام دولت الکترونیک برای متقاضیان تأمین اجتماعی باشد.