بازدید فرماندار تفت از جشنواره عسل روستای بنادکوک

فرماندار شهرستان تفت با همراهی بخشدار نیر با حضور در روستای هدف گردشگری بنادکوک دیزه از توابع بخش نیز از جشنواره عسل در این روستا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار"فرماندار با همراهی "سید روح‌الله میر خلیلی"بخشدار نیر با حضور در روستای هدف گردشگری بنادکوک دیزه از توابع بخش نیر از جشنواره عسل در این روستا بازدید کرد.

روستای بنادکوک دیزه یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان تفت است که علاوه بر ظرفیت گردشگری به‌واسطه برخورداری از مزارع پرورش زنبورعسل نیز دارای شهره است ؛عسل بنادکوک به علت تنوع و کیفیت جزو عسل‌های مرغوب کشور به شمار می‌رود و با برخورداری از بیشترین تعداد زنبورداران استان و تنوع و اقدام برای عرضه کردن تبدیل به قطب عسل استان یزد شده است.

خاطرنشان می‌شود روستای بنادکوک دیزه یکی از روستاهای ییلاقی و از توابع بخش نیر در شهرستان تفت است که در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر نیر واقع‌شده که از آثار و جاذبه‌های این روستای هدف گردشگری می‌توان به قلعه و مسجد قدیمی، غار اسکندر، طبیعت زیبا و امامزاده اشاره نمود و با توجه به اینکه یکی از پایه‌های اقتصاد این روستا زنبورداری و تولید عسل است، جشنواره عسل هرسال باهدف معرفی ظرفیت‌های این روستا برگزار می‌شود که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

لازم به ذکراست جشنواره عسل بنادکوک از روز جمعه سی مهرماه آغازشده و تا روز یکشنبه دوم آبان ماه برپاست.