به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" فرماندار شهرستان تفت با همراهی "علی احمدیان" بخشدار مرکزی ، جمعی از مسئولین و دهیار روستای توران پشت از این روستا بازدید و در جریان مشکلات قرار گرفت.

"محمدرضا امیری" دهیار روستای توران پشت در این بازدید ادامه گاز رسانی ، مرمت راه های دسترسی به چشمه های جوشان ، همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور سامان دهی اماکن تاریخی را از جمله مشکلات این روستا برشمرد و خواستار پیگیری فرماندار و مسئولین به منظور رفع این مشکلات شد.

"محمد محامدی" فرماندار شهرستان تفت نیز در این بازدید با تقدیر از فعالیت های دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای توران پشت به دلیل انجام پروژه های عمرانی  در این روستا گفت: امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از پروژه گاز رسانی به این روستا باشیم و این امر با همکاری همه دستگاه های ذی ربط امکان پذیر خواهد بود.

فرماندار تفت در پایان خواستار توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان به سامان دهی اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی گردشگری این روستا شد.

توران پشت روستایی تاریخی در ۶۰ کیلومتری شهرستان تفت استان یزد واقع است و این روستا دارای آثار فراوان تاریخی است.از جمله این آثار می‌توان به قلعه توران پشت متعلق به دوره ساسانیان، آتشکده استینا، آب‌انبار سنگی، سنگ نوشته‌های خوره، مسجد جامع (محراب سنگی متعلق به قرن پنجم)، مقبره و گنبد شیخ جنید توران پشتی، مقبره وگنبد چهل دختران، گنبد پیر مراد، گنبد سید گل سرخ، تخت رستم، حسینیه ونخل تاریخی ودهها اثر دیگر اشاره کرد.