به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان تفت، "علی احمدیان" در این بازدید ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دهیاری این روستا و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خواستار توجه بیشتر این اداره کل جهت ثبت آثار تاریخی و روستا، بازسازی و مرمت و تخصیص اعتبار لازم در این خصوص شد.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز ضمن بازدید از مراحل مختلف پروژه‌های عمرانی این حوزه و قدردانی از اقدامات انجام‌شده توسط بخشداری و دهیاری روستا به‌منظور ادامه کار نیز قول مساعدت و همکاری داد.

"محمدرضا امیری" دهیار توران پشت نیز گزارش کاملی از اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های در دست اقدام را مطرح و ضمن تشکر از همکاری‌های به‌عمل‌آمده خواستار مساعدت بیشتر برای تکمیل پروژه شد.

توران پشت روستایی تاریخی در ۶۰ کیلومتری شهرستان تفت استان یزد واقع است و این روستا دارای آثار فراوان تاریخی است.از جمله این آثار می‌توان به قلعه توران پشت متعلق به دوره ساسانیان، آتشکده استینا، آب‌انبار سنگی، سنگ نوشته‌های خوره، مسجد جامع (محراب سنگی متعلق به قرن پنجم)، مقبره و گنبد شیخ جنید توران پشتی، مقبره وگنبد چهل دختران، گنبد پیر مراد، گنبد سید گل سرخ، تخت رستم، حسینیه ونخل تاریخی ودهها اثر دیگر اشاره کرد.