به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سعید پرویزی" در این جلسه گفت: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی خانواده‌ها در پیشگیری و درمان بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد نقش بسزایی دارد.

وی به آسیب‌های اعتیاد در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری و همراهی مردم، تلاش و جدیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این موضوع، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توجه دانشگاه‌ها و مدارس به این مهم و نقش اولیا می‌تواند تأثیر بسرایی در پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های آن در جامعه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت در این جلسه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید خواستار برپایی همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مراکز علمی و آموزشی شهرستان شد.

وی در این جلسه خواستار همکاری دستگاههای ذیربط جهت تهیه نقشه راه شهرستان برای کاهش آسیب های اجتماعی و ترغیب علاقمندان به ایجاد سازمانهای مردم نهاد جهت همکاری در پیشگیری و جلوگیری از بروز انواع آسیب های اجتماعی گردید.

وی از اداره آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی خواست با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه های فرهنگی مناسب و خلاقانه ای طراحی و اجرا نمایند تا فرهنگ پیشگیری و مبارزه با آسیب هایی نظیر اعتیاد به مواد مخدر از دوران کودکی تا جوانی در ذهن افراد نهادینه گردد.
 
وی افزود: مراکز علمی و آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارتباط با نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی و استفاده از مشاورین خبره و توانمند آن‌ها در جهت آگاهی بخشی خانواده ها و پیشگیری ، اقدام نمایند.