بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت

در نشست سرپرست فرمانداری شهرستان تفت با رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان؛ مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در دیدار با رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت ضمن تقدیر از عملکرد این مجموعه بیان داشت: حفظ مستثنیات و اراضی ملی و مقابله با زمین‌خواری در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت با توجه به ارزش بالای زمین در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است و اهتمام مسئولان و کارکنان این اداره باید در راستای جلوگیری از تعرض به اراضی ملی باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت به نقش اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان اشاره و افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در راستای کاهش خسارات در هنگام جاری شدن روان آب و سیلاب و ذخیره‌سازی آب با توجه به هوا بین بودن منابع آبی در شهرستان تفت نقش مهمی ایفا می‌کند و پیگیری برای تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دهقان نیری کمبود نیروی انسانی و تجهیزات را معضل مجموعه ادارات شهرستان تفت بیان کرد و خاطرنشان کرد: در راستای تقویت مجموعه ادارات شهرستان تفت از دو بعد نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات در دیدار با مسئولان استانی این موضوع پیگیری خواهد شد تا با رفع این مشکل خدمات‌دهی به مردم بهبود یابد.

در ابتدای این نشست "علی زارع سروی"رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت به ارائه گزارش عملکرد و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های ملی، اجرای 84 فقره احکام آزادسازی اراضی ملی در حدود 211 هکتار، راه‌اندازی نمایندگی‌های نیر و گاریزات در هفته دولت در راستای خدمات‌دهی بهتر، اجرای سه طرح آبخیزداری پروژه مرمت سیل بند افضل‌آباد طزرجان، بند خاکی زردین و بند خاکی دره زنجیر ازجمله اقدامات صورت گرفته در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت که توسط رئیس و کارکنان این مجموعه در این نشست عنوان شد.