به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد محامدی" در ابتدای این جلسه با تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان نظم و امنیت، از  تلاش‌های ارزنده و عملکرد مؤثر کلیه نیروها و کارکنان نیروی انتظامی که باتدبیر شایسته و استعانت از درگاه خداوند بخشنده مهربان با تعهد، علاقه و پشتکار، امنیت شهرستان را درزمینهٔ پیشگیری و کاهش جرائم تأمین می‌نمایند تقدیر و تشکر نمود.
فرماندار شهرستان تفت درباره مشکلات مربوط به زمین‌های واگذارشده به روستاایان این بخش گفت: با برگزاری جلسات تخصصی با حضور دستگاه‌های مرتبط باید مشکلات این زمین‌ها بررسی و برای آن راه‌حلی اندیشیده شود.
وی در ادامه در مورد نحوه قیمت گزاری زمین توسط بنیاد مسکن نیز اظهار داشت: قبل از واگذاری زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لازم است با معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا در بحث پاسخگویی به مردم مشکلی پیش نیاید.
محامدی در مورد ورودی روستای گاریزات نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان این پروژه نیز سرعت خواهد گرفت و اجرا خواهد شد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان درباره تخصیص اعتبارات در شهرستان تصریح نمود: سهم بخش‌ها در اعتبارات شهرستان دیده‌شده است و اعتبارات متناسب با پراکندگی جمعیت و با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان با اداره کل و معاون امور عمرانی استانداری و پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان تقسیم‌شده است و فرمانداری شهرستان تفت نقش نظارتی خود را با جدیت تمام دنبال خواهد نمود.
فرماندار شهرستان تفت در مورد حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در این بخش نیز بیان داشت: در جلسه  سامان‌دهی اتباع در شهرستان  در خردادماه به کارخانه‌ها و سایر بخش‌هایی که از حضور اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می‌کنند شش ماه جهت جایگزینی این نیروها فرصت داده‌شده است و بعدازاین مدت گشت‌های ویژه‌بر اجرای این مصوبه نظارت خواهند نمود.
محامدی در مورد وام‌های اشتغال روستایی نیز گفت: یک‌سوم وام‌های اشتغال روستایی مصوب پرداخت‌شده است و برای پرداخت بقیه متقاضیان منتظر مشخص شدن برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 97 هستیم.
فرماندار خواستار پیگیری مطالبات مطرح‌شده در این جلسه توسط شوراها شد و افزود: با پیگیری شوراهای این بخش و با همکاری بخشدار و با محوریت معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری مسائل مطرح‌شده در این جلسه بررسی و حل خواهد شد.