سرپرست فرمانداری شهرستان تفت:

برنامه‌ریزی برای توسعه دوره‌های آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم

 سرپرست فرمانداری شهرستان تفت در دیدار با کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) تفت گفت: برنامه‌ریزی باید به سمت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی به‌ویژه مناطق محروم شهرستان تفت باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، رئیس، کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه امام خمینی (ره) با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با "علی دهقان نیری"سرپرست این فرمانداری دیدار کردند.

"علی دهقان نیری" در این دیدار به اهمیت آموزش مهارت در رشته‌های فنی اشاره و افزود: آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای در راستای ارتقای کیفیت زندگی فردی نقش به سزایی دارند و افراد با کسب مهارت‌های لازم امکان فعالیت در یک کسب‌وکار را پیداکرده و ازلحاظ اقتصادی نیازهای خود را تأمین خواهند نمود.

سرپرست فرمانداری تفت گفت: توسعه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و برنامه‌ریزی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) به سمت برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق محروم شهرستان تفت باشد.

وی افزود: هدایت قشر آسیب‌پذیر جامعه به کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گیرد و این نیاز به همکاری و تعامل نهادهای حمایتی با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دارد که این موضوع در دستور کار  کارگروه اشتغال شهرستان قرار خواهد گرفت.

دهقان نیری با اشاره به طرح هر دانش‌آموز یک مهارت خاطرنشان کرد: این طرح ایده‌ی بسیار مناسبی است و انتظار می‌رود با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش‌وپرورش شهرستان تفت اجرای این طرح در مدارس شهرستان تفت دنبال شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت عنوان نمود: آموزش مهارت به معلولین کار ارزشمندی است که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تفت در حال اجرا است و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این طرح ادامه یابد.

در ابتدای این نشست "علیرضا علیشاهی" رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان تفت به ارائه گزارشی از برنامه‌های این مرکز در سال جاری پرداخت و در ادامه کارکنان و مربیان این مرکز به بیان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خود در راستای بهبود وضعیت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت پرداختند.