به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت، در این کارگاه آموزشی که توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان تفت تدریس شد، دهیاران با روش‌های کاشت سنتی و استحصال و فرآوری انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آشنا شده تا در صورت مشاهده هرگونه آثاری در روستاها، ضمن اطلاع‌رسانی و همکاری با پلیس مواد مخدر در جهت داشتن روستاهایی پاک و مردم سالم و شاداب تلاش کنند.

"سرگرد رحمانی" ضمن اشاره به  آثار مخرب مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی آن، بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌ها به‌ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در خصوص پیشگیری از مواد مخدر و شناسایی مکان‌های آلوده و یا احیاناً پرورش‌دهنده و سازنده مواد مخدر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

بخشدار مرکزی تفت نیز در این کارگاه  اظهار داشت: باید دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها بستر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را فراهم سازند و در اطلاع‌رسانی و روشنگری جامعه هدف خود کوشا باشند.

وی افزود: آموزش‌های مهارت‌های زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد باید به همه قشرهای جامعه ارائه شود تا افراد با آشنایی از عوارض سوءمصرف بتوانند از وقوع آن جلوگیری کنند.