به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" در این مراسم با تقدیر از زحمات مهدی زارعی دادستان سابق شهرستان گفت: "مهدی زارعی" در دوران مسئولیت خود در دادستانی شهرستان تفت عملکرد خوبی داشت و خوشحالیم از که از وجود ایشان در سمت ریاست دادگستری تفت استفاده می کنیم.

وی در ادامه با تبریک انتصاب "رضا ملکی سورکی" خاطرنشان کرد: "رضا ملکی سورکی" از قضات مؤمن، متعهد و با سابقه درخشان هستند و امیدوارم در پرتوی فضای صمیمت ، همدلی و وفاقی که در شهرستان حاکم است بتوانیم با همکاری ایشان زمینه رشد، ترقی و توسعه و بالندگی شهرستان را فراهم و گام‌های مؤثری را برداشته و زمینه رضایت و خدمت هر چه بیشتر به مردم را فراهم نماییم.

"محمدرضا حداد زاده" دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با اشاره به شعار رئیس جدید قوه قضاییه که تحول در دستگاه قضایی است اظهار داشت: باید برای تحقق این شعار از نیروهای قوه قضاییه استفاده بهینه کرد و خوشبختانه دادگستری استان یزد سرشار از نیروهای متعهد، دلسوز و کارآمد است و استفاده بهینه از این نیروها حتی باوجود خلأهای قانونی می‌تواند در تحقق این شعار مؤثر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد تصریح نمود: دادستان‌های شهرستان‌های استان با هماهنگی و همگرایی با دادستانی کل کشور و با ارزیابی توسط دادستانی استان انتخاب می‌شوند و "رضا ملکی سورکی" با عملکرد خوب و قابل‌قبول در شهرستان اشکذر برای دادستانی انقلاب و عمومی شهرستان تفت انتخاب شدند و امید است با همدلی و همراهی با "مهدی زارعی" دادستان سابق و رئیس جدید دادگستری شهرستان تفت و کمک نیروهای دستگاه قضا در شهرستان، به اهداف موردنظر دست پیدا نماید.

حداد زاده در ادامه به وظایف دادستان و دادسرادر دو حوزه داخل دستگاه قضا و خارج از آن اشاره و بیان نمود: یکی از وظایف مهم دادستانی، تسریع درروند رسیدگی به پرونده‌های عموم مردم همراه با دقت است و خوشبختانه با تلاش‌های دادستان سابق، شهرستان تفت از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: خارج از دستگاه قضا، دادستان مدعی العلوم است و وظایفی را قانون و اسناد بالادستی بر عهده دادستان گذاشته است که عمده آن احیای حقوق عامه است.

"محمدرضا حداد زاده" بابیان موقعیت ویژه شهرستان تفت خواستار برنامه‌ریزی دادستان جدید برای نقش‌آفرینی مناسب شد و تصریح نمود: دادستانی استان و شهرستان باید بر چند حوزه تمرکز بیشتری داشته باشد و یکی از این موارد بحث کوه خواری و زمین‌خواری است و دادستان جدید باید تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار بندد.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد به مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی پرداخت و گفت: در حوزه مسائل اجتماعی بحث فضای مجازی و تحکیم بنیان خانواده‌ها متأثر از فضای مجازی در دستور کار دادستانی قرارگرفته است.

وی در ادامه افزود: دادستانی استان فضای مجازی را تهدید نمی‌داند اما در عین استفاده از ویژگی‌های مثبت فضای مجازی باید با نگاه عالمانه و هوشمندانه‌ به این فضا، جلوی بسیاری از آسیب‌ها و خطرات گرفته شود.

حداد زاده وظیفه مهم دیگر دادستانی را جلوگیری از جرم و بزهکاری دانست و تأکید نمود: برای تحقق این موضوع، دادستانی مطالبه گری را در دستور کار خود قرار خواهد داد و لازم است مدیران دستگاه‌های دولتی، اجرایی و نهادهای عمومی تعامل و همکاری لازم را در این مورد داشته باشند.

دادستان عمومی در پایان خواستار توجه ویژه مسئولین استانی به شهرستان تفت با توجه به ویژگی‌های خاص این شهرستان شد.

"علی‌اکبر شمس" قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان یزد در این مراسم ضمن از تقدیر از زحمات "زینب ملانوری" معاون دادستانی تفت گفت: ملانوری در چندماهه گذشته به‌خوبی در غیاب دادستان شهرستان ،به وظایف خود عمل کرد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با همکاری و همفکری دادستان جدید و رئیس دادگستری شهرستان که هردو از نیروهای باتجربه دستگاه قضایی هستند شاهد پیشرفت روزافزون شهرستان تفت باشیم.

شمس خواستار پویا نمودن شورای حل اختلاف در شهرستان تفت شد و اظهار داشت: در چند سال اخیر اقدامات خوب و مؤثری درزمینه فعال‌تر شدن شوراهای حل اختلاف در سطح شهرستان برداشته‌شده و امید است در دوران جدید این شوراها فعال‌تر از گذشته به فعالیت بپردازند.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان یزد به مشکلات بخش صنعت شهرستان اشاره و تصریح نمود: دستگاه قضا امکان همراهی با صنعت گران برای رفع مشکلات و موانع پیش روی را داراست و امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی شاهد اقدامات مؤثری در رفع موانع بخش صنعت شهرستان تفت باشیم.

در ادامه این مراسم "مهدی زارعی" دادستان سابق شهرستان به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دوران مسئولیت خودپرداخت.

دادستان سابق، خدمت به مردم شهرستان تفت را بهترین زمان دوران کاری خود دانست و گفت: سعی کردم در دوران حضور در دادستانی شهرستان تفت قانون را برای همه به‌صورت یکسان اعمال نمایم و این اصل را سرلوحه کار خویش قراردادم و عملکردم به‌گونه‌ای بود که رضایت مردم را جلب نمودم و خوشحالم که فرصت خدمت به مردم شهرستان در یک مسئولیت دیگر را در اختیاردارم.

زارعی به بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در زمان مسئولیت دادستانی شهرستان مبارزه با تصرف اراضی ملی بود خاطرنشان کرد: بحث تصرف اراضی ملی، کوه خواری و زمین‌خواری در دستور کار دادستانی شهرستان قرار گرفت و این موضوع به‌طور کامل بررسی شد و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نتایج مثبتی در این زمینه حاصل شد.

رئیس دادگستری شهرستان تفت تصریح کرد: اگر دیده می‌شود اکنون در دامنه‌  شیرکوه ساخت‌وساز انجام می‌شود به‌واسطه ضعف قانونی است و از این ضعف و خلأ قانونی در دهه ۷۰ سوءاستفاده شده و بر اساس ماده ۳ حفاظت منابع طبیعی زمین‌هایی با قرارداد مشارکتی به برخی افراد واگذار شد که اکنون سند مالکیت آن را گرفته‌اند.

"رضا ملکی سورکی" دادستان جدید شهرستان در این مراسم گفت: در مسئولیت قبلی در دادستانی اشکذر در این شهرستان با مشکلات صنایع آلاینده روبرو بودیم و در این زمینه اقدامات خوبی رخ داد و اکنون در شهرستان باغشهر تفت با مشکلاتی نظیر زمین‌خواری، ساخت‌وساز در مسیر رودخانه‌ها و تغییر کاربری‌ها روبرو هستیم و در مبارزه با این موارد نیاز است از ابتدا جلوی این تخلفات را گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت خاطرنشان کرد: دیدگاه من در مدیریت، تبدیل تهدید به فرصت است و سعی خواهم نمود در دوران مسئولیت خود در شهرستان تفت این دیدگاه را عملی نمایم.

در پایان این مراسم، با اهدای حکم "رضا ملکی سورکی" به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت معرفی شد.