به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمد محامدی" در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به‌ضرورت تعامل مسئولین با رسانه‌ها، گفت: مشی من از آغاز مسئولیت این بوده است که با همه جریان‌های سیاسی و فکری برای رفع مشکلات همکاری داشته باشم و در این مسیر تنها مرزی که مشخص کرده‌ام با تخریب‌کنندگان دولت است که نه برای رفع مشکلات بلکه صرفاً برای تخریب دولت مباحثی را مطرح می‌کنند.

فرماندار شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع راه‌اندازی معدن مس دره زرشک در این شهرستان، تأکید کرد: موضوع محیط‌زیست همواره یکی از اولویت‌هایی بوده است که دولت به آن توجه دارد و در تصمیم‌گیری‌ها ملاحظات زیست‌محیطی را مدنظر قرار می‌دهد. سیاست جدیدی در مورد معدن دره زرشک نیست و اولویت اول من در این مورد مردم و محیط زیست می باشد.

محامدی افزود:آب، اولویت اول من در شهرستان است و طی یک ماه گذشته چهار جلسه در این زمینه برپاشد .

عالی ترین مقام اجرایی دولت تدبیر و امید در شهرستان تفت اضافه کرد: در سابق برای تأمین آب شرب، 126 حلقه چاه و 29 رشته قنات وجود داشت که اکنون به 129 مورد رسیده که 26 مورد آن کاملاً خشک شده است.
وی میزان آب دهی منابع آبی شهرستان را 179 لیتر ذکر کرد و گفت: این در حالی است که نیاز شهرستان 307 لیتر بر ثانیه است یعنی شهرستان با کمبود 128 لیتر آب در ثانیه مواجه است و بیشترین تعداد روستایی که به صورت سیار و بوسیله تانکر در استان  آبیاری می شود شهرستان تفت می باشد که حدود 220 روستا در سال گذشته به این شیوه آبرسانی شده است.

فرماندار شهرستان تفت به اهمیت نقش فرهنگ سازی  در مصرف  و مدیریت بهینه آب اشاره کرد و در این زمینه نقش رسانه ها و فضای مجازی را مهم خواند.

محامدی اولویت دوم خود در شهرستان را اشتغال‌زایی دانست و گفت با توجه به نام‌گذاری امسال  توسط مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی  ، درصورتی‌که اشتغال وجود نداشته باشد کالایی ساخته نخواهد شد  تا حمایتی از آن صورت گیرد و از تلاش خود برای حل  مشکل واحدهای تولیدی شهرستان اشاره کرد و از افتتاح سه طرح اشتغال‌زایی در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: بر اساس این طرح‌ها برای حدود 270 نفر اشتغال‌زایی می‌شود و البته با کمک به واحدهایی که با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند به دنبال افزایش ظرفیت آن‌ها هستیم.

فرماندار شهرستان تفت یکی دیگر از اولویت‌های خود را بحث گردشگری عنوان نمود و گفت : پیشرفت و توسعه شهرستان مبتنی بر گردشگری است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و چند واحد بوم گردی اخیراً افتتاح‌شده است و چند واحد دیگر نیز در حال مرمت است که به‌زودی افتتاح خواهد شد و باعث جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در شهرستان خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با حل مشکل آب و بحث اشتغال‌زایی از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.

بالاترین مقام اجرایی در شهرستان تفت در ادامه با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص تغییرات مدیریتی در این شهرستان، اظهار داشت: موضوع تغییر فی‌نفسه ازلحاظ مدیریتی خوب و مفید است؛ اما آنچه بنده به‌عنوان تغییرات مدیریتی در شهرستان مدنظر دارم تغییر مدیرانی است که در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت و سیاست‌های اجرایی کشور حرکت نمی‌کنند از همان روز ابتدای مسئولیت خود در حال ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان هستیم.
محامدی بحث تفرجگاه دره گاهان را یکی از اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: بحث روشنایی آن را کمتر از 72 ساعت حل کردیم، بحث نظافت آن‌هم حل شد و بر اساس قولی که مدیرکل منابع طبیعی استان داد قرار شد بر اساس ضوابط این اداره کل از اجاره 30 ساله شهرداری بیرون بیاید تا به بخش خصوصی واگذار شود چراکه منابع طبیعی به لحاظ قانونی نمی‌تواند آن را به بخش خصوصی و اشخاص واگذار کند.

وی از احداث پارک بانوان جنب بوستان امام خمینی(ره) شهر تفت و تبدیل تپه شنی نرسیده به روستای اسلامیه به طرح گردشگری بر اساس توافق با مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد.

فرماندار شهرستا ن تفت درباره ساماندهی مجموعه امام تفت تصریح کرد: یکی از دغدغه های شخصی من مجموعه امام هست و با توجه به بحث گردشگری مذهبی شهرستان باید ساماندهی شود و دو جلسه با هیئت امناء حسینیه و شورای شهر و شهرداری داشتیم و امیدوارم در جلسه بعدی این مسئله حل شود و به نتیجه ای برسیم که به نفع مردم شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه بین نقد و تخریب تفاوت زیادی وجود دارد، گفت: وظیفه خبرنگاران نقد است ولی درچاچوب قانون و اخلاق باید انجام شود، معتقدم هرجایی که فساد وجود داشته یا به وجود آمده عدم نظارت دستگاه مسئول بوده و قطعا تا من اینجا هستم از این گونه نقد حمایت می کنم.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان تفت مهمترین ظرفیت توسعه شهرستان را بحث گردشگری عنوان کرد و افزود: برای توسعه گردشگری باید جذب توریست صورت گیرد ولی متأسفانه این امر انجام نشده است و ما به دنبال ارتباط تورگردها و ساماندهی آنها برای جذب توریست هستیم.

محامدی اضافه کرد: شهرستان تفت برخلاف استان که با کاهش مسافر در نوروز مواجه بوده است، 31 درصد افزایش مسافران نوروزی را داشته است.

فرماندار تفت مبنی بر اینکه چرا شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت مدت زیادی است تشکیل نشده گفت: رئیس شورای فرهنگ عمومی امام جمعه محترم، دبیر آن رئیس ارشاد و من به عنوان نائب رئیس هستم و هر وقت امام جمعه نظرشان باشد ما در خدمتیم و اینکه چرا مدت زمان طولانی تشکیل نشده را من در جریان نیستم.
موضوع وجود یکی از دستگاه‌های مرتبط با بارورسازی ابرها در دهستان دهشیر نیز که مباحث زیادی را به همراه داشته است موضوعی بود که فرماندار شهرستان تفت بدان پرداخت و گفت:  باید با تفکر غلطی که برخی در خصوص این دستگاه شایعه کرده‌اند مقابله و شفاف‌سازی کرد، این دستگاه در سال 77 نصب‌شده و تا سال 92 فعال بوده و از سال 92 تاکنون به دلیل خراب بودن تجهیزات فعال نیست.

وی اضافه کرد: برخلاف القائات اشتباهی که در خصوص این دستگاه وجود دارد این دستگاه هیچ ارتباطی به خشک‌سالی‌های اخیر در استان یزد ندارد؛ بلکه این دستگاه به‌منظور شناسایی توده‌های ابری است که تا فاصله 200 کیلومتری از این دستگاه حرکت می‌کنند و سپس گزارش این موضوع به‌منظور انجام عملیات بارورسازی ابرهاست، در سه‌نقطه از کشور این دستگاه‌ها نصب‌شده است که یکی در  کوهپایه اصفهان، دیگری در شهربابک کرمان و سومی در دهستان دهشیر تفت است. با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است ظرف روزهای آینده بازدیدی از این دستگاه با حضور خبرنگاران صورت بگیرد تا ابهامات به وجود آمده حل شود.

فرماندار شهرستان تفت همچنین از تکمیل کمربندی تفت ظرف مدت سه تا چهار ماه آینده خبر داد.

وی در پایان با اشاره ضرورت ادامه یافتن نشست‌های هم‌اندیشی با خبرنگاران اظهار داشت: بنده این آمادگی رادارم که هر زمان خبرنگاران تقاضا کردند این نشست‌های هم‌اندیشی ادامه پیدا کند.