فرماندار شهرستان تفت خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" با اشاره به برگزاری جشنواره انار شهرستان تفت در هفته جاری اظهار داشت: جشنواره انار شهرستان تفت در دو بخش شهری و روستایی و در سه مکان متفاوت از تاریخ 15/08/1398 لغایت 17/08/1398 برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: بخش شهری جشنواره انار هم‌زمان با شب به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج) در ساعت 18 چهارشنبه مورخ 15/08/1398 در باغ صدری افتتاح و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

نوکار تصریح نمود: برای اولین بار جشنواره انار چینی در کوچه‌باغ‌های منطقه احمدآباد شهر تفت در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز برگزار خواهد شد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان به بخش روستایی این جشنواره نیز اشاره کرد و بیان داشت: بخش روستایی این جشنواره در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در روستای هدف گردشگری مبارکه برگزار خواهد شد.

فرماندار تفت تصریح نمود: سعی شده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این جشنواره  علاوه بر معرفی و عرضه انار تولیدی شهرستان و فرآورده‌های مرتبط با آن، فرآیند چیدن محصول انار از درخت و کلکسیونی از گونه‌های مختلف انار و صنایع‌دستی شهرستان به نمایش درخواهد آمد.

نوکار به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: معرفی شهرستان تفت به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ، برند سازی معرفی انواع انار شهرستان تفت، حمایت از تولیدات داخلی، معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان، معرفی و عرضه صنایع دستی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

نوکار ادامه داد: سطح زیر کشت انار شهرستان 1080 هکتار است که در سال جاری با مبارزه اصولی و مناسب با آفت مگس مدیترانه ای که با همراهی و مشارکت مردم و بخش خصوصی و با مدیریت مناسب جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته شاهد افزایش دو برابری در برداشت محصول در شهرستان هستیم و بالای 25 تن در هکتار محصول انار در حال برداشت از باغ های سطح این شهرستان است.