برگزاری جلسه سامان‌دهی تفرجگاه دره گاهان

جلسه سامان‌دهی تفرجگاه دره گاهان با حضور فرماندار تفت، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری، شهردار تفت، مسئولان استانی و شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مدیر توزیع برق شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"محمد دهشیری" در جلسه سامان‌دهی تفرجگاه دره گاهان گفت: در شهرستان تفت تفرجگاه‌های متنوعی وجود دارد که در ایام هفته به‌ویژه در تعطیلات با حجم انبوه گردشگر از مرکز استان و سایر شهرستان‌ها روبرو هستند و برای سامان‌دهی این مجموعه‌ها حمایت مسئولان استانی نیاز است.

دهشیری عنوان نمود: در بحث توسعه گردشگری در شهرستان باید از نعمت‌های خدادادی و موجود در شهرستان در راستای رونق گردشگری طبیعی استفاده کنیم و تفرجگاه دره گاهان یکی از این پتانسیل‌ها در شهرستان تفت است.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: سامان‌دهی تفرجگاه‌های شهرستان در دستور کار قرار دارد و برای هماهنگی بیشتر جلساتی را برای بررسی این موضوع در برنامه قرار داده‌ایم.

دهشیری افزود: تاکنون به دلیل وجود نگاه بخشی و جزیره‌ای سامان‌دهی این تفرجگاه‌ها به سرانجام نرسیده و خدمات خوبی به مردم ارائه نشده است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت بیان داشت: امیدواریم با یک کار جهادی و برنامه‌ریزی‌شده سامان‌دهی این تفرجگاه‌ها در شهرستان به سرانجام برسد.

فرماندار تفت خواستار امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرداری تفت برای واگذاری این مجموعه به شهرداری تفت شد و افزود: امیدواریم در بازه زمانی ده‌روزه و با هماهنگی واحدهای حقوقی این دو مجموعه تفاهم‌نامه بین این دو مجموعه امضا شود و شهرداری تفت به‌عنوان متولی انتخاب و بحث استفاده از پتانسیل بخش خصوصی برای سامان‌دهی آن را دستور کار قرار دهد.

دهشیری در پایان افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سامان‌دهی تفرجگاه سخوید از مدتی قبل آغازشده و امیدواریم سامان‌دهی تفرجگاه دره گاهان نیز در آینده‌ی نزدیک آغاز شود و برای پیگیری سامان‌دهی تفرجگاه چشمه تامهر نیز در هفته‌های آتی جلسه هماهنگی برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه مسئولان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تفت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای واگذاری این مجموعه به شهرداری تفت پرداختند و بر استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در ادامه برنامه سامان‌دهی این مجموعه تأکید شد.