با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محسن صادقیان" با تأکید بر زیباسازی مناظر شهری به‌ویژه رنگ‌آمیزی متحدالشکل دستگاه‌های دولتی درخیابان اصلی شهر تفت گفت: روز 26 اسفندماه روز رفت‌وروب نامیده شده و فضاهای مرتبط با ادارات استان یزد توسط کارکنان آن مجموعه پاک‌سازی و نظافت خواهد شد و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز کار پاک‌سازی و نظافت سایر نقاط شهر را انجام خواهند داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، استان یزد را برای گردشگران در ایام نوروز جذاب خواند و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی‌شده در ایام نوروز، مسافرت به مناطق مرکزی ایران افزایش خواهد یافت و جمعیت مسافر شهر یزد با توجه به نزدیکی شهر تفت با مرکز استان برای اسکان این شهر را انتخاب خواهند نمود و باید در این زمینه تدابیر لازم در شهرستان تفت اتخاذ شود.

وی تصریح نمود: باید از اسکان پراکنده در سطح شهرهای استان جلوگیری و در یک نقطه متمرکز این کار صورت گیرد و همچنین آمادگی لازم برای اسکان اضطراری مسافرین نوروزی نیز در مراکز سرپوشیده وجود داشته باشد.

صادقیان در ادامه افزود: این امکان فراهم آمده تا افراد در استان یزد تا با اخذ مجوز موقت ،منازل خود را به مراکز اسکان موقت درآورند و در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده همکاری با این افراد است.

معاون استانداری یزد با تأکید بر کافی بودن مواد غذایی در سردخانه‌های استان خاطرنشان کرد: نیاز است با تشدید بازدیدها و نظارت‌ها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از گران‌فروشی و کم‌فروشی در این ایام جلوگیری شود و با برنامه‌ریزی مناسبت اقلام ستاد تنظیم بازار در تمامی نقاط استان عادلانه توزیع گردد.

صادقیان بیان داشت: در مسیرهای ورودی و خروجی شهرها و مناطق پرجمعیت روستایی تدابیر لازم برای فروش صنایع‌دستی و خدمات روستایی برنامه‌ریزی و شهرداران و بخشداران نظارت لازم بر عرضه کالا و خدمات در این مناطق را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان افزود: باهمت و پیگیری‌های فرماندار شهرستان تفت پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان به پایان رسیده و یا در حال اجراست و امیدواریم در سال آینده پروژه‌های بزرگ دیگری در سطح شهرستان آغاز شود.

محمد محامدی نیز در این جلسه گفت: تاکنون دو جلسه با مدیران دستگاه پیرامون ستاد خدمات سفر تشکیل‌شده و نکات و مصوبات لازم در این زمینه اتخاذشده است و در سطح بخش‌های شهرستان نیز جلسات داخلی لازم برگزارشده است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به گردشگری بودن شهرستان، ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای معرفی بیشتر این شهرستان است و امید است دستگاه‌های ذی‌ربط وظایف خود را در این زمینه به بهترین نحو به انجام برسانند.

محامدی تصریح نمود: با توجه به جمعیت شناور شهرستان در ایام تعطیلات و حضور مسافران نوروزی در بعضی از زمینه‌ها نیاز است دستگاه‌های استان پشتیبانی کامل از دستگاه‌های شهرستان تفت را در دستور کار خود قرار دهند.

 در ادامه این جلسه هر یک روسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر به بیان گزارش اقدامات دستگاه‌های خود پرداختند.

لازم به ذکر است 2 هتل، 8 واحد اقامتی بوم گردی و 90 کلاس درس با ظرفیت حدود 800 نفر پذیرش آماده اسکان مسافرین نوروزی در ایام تعطیلات در شهرستان تفت خواهد بود.