برگزاری جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان شهرستان تفت

جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علی دهقان" در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این شهرستان گفت: بیمه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اجتماعی است و تلاش دولت سیزدهم بر گسترش انواع بیمه به‌ویژه بیمه کشاورزان و روستائیان است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت افزود: در بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان سهم پرداختی افراد کم و دولت بخش قابل‌توجهی از حق بیمه را پرداخت می‌کند و برنامه‌ریزی باید به سمتی باشد که افراد در مناطق روستایی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

دهقان نیری اظهار داشت: حدود هشت هزار نفر در شهرستان تفت فاقد بیمه در شهرستان تفت وجود دارد که تلاش همه اعضای این ستاد ترغیب این افراد برای قرارگرفتن تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: بیمه روستایی و عشایری فرصت بزرگی برای جامعه است که نیاز به تبیین دارد و نبود آگاهی از این بیمه باعث شده است که قشر وسیعی از جامعه از آثار و مزایای مفید این بیمه دور باشند و با فعالیت بیشتر کارگزاری‌ها و همکاری شوراها، دهیاران و دستگاه‌های اجرایی موجب افزایش دانش بیمه‌ای جامعه هدف شده و افراد با آگاهی بیشتری به صندوق جهت عضویت مراجعه می‌کنند.

"محمدجواد رحیمی نسب"  نیز در این جلسه ضمن اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی به تشریح خدمات و مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت و سطوح درآمدی و نحوه پرداخت حق بیمه، سهم بیمه شده و سهم دولت را بیان کرد.

مدیر صندوق استان ضمن ارائه گزارشی از جامعه مشمول صندوق و افراد فاقد بیمه در شهرستان تفت اظهار داشت: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی است که با تبیین خدمات و اعتمادسازی و گسترش پوشش بیمه اجتماعی در جامعه هدف، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و به‌طورقطع این مهم با کمک و همکاری دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

رحیمی نسب ضمن تشریح خدمات و مزایای صندوق، افزود: آگاهی و اطلاع‌رسانی صحیح در زمینه فعالیت‌ها و خدمات این صندوق، زمینه گسترش بیمه اجتماعی، امکان عضویت و  حفظ کرامت انسانی را افزایش خواهد داد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر افراد و خانواده‌های بدون بیمه اجتماعی که فاقد مستمری هستند در برابر مسائل و مشکلات اقتصادی بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین تعامل و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و خیرین شهرستان  در شناسایی و عضویت افراد فاقد بیمه، آینده این افراد را تضمین می‌کند.

مدیر صندوق بیمه استان با بیان اینکه صندوق فرصت بسیار خوبی را برای افراد کم‌درآمد و فاقد بیمه فراهم کرده است، بیان کرد: در جهت گسترش عدالت اجتماعی و خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین خدمات و مزایای صندوق به افراد فاقد بیمه با مشارکت و تعامل امکان‌پذیر خواهد بود.