برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان تفت

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان تفت با حضور فرماندار و سایر اعضای ستاد به‌صورت ویدئوکنفرانسی و برای هماهنگی لازم به‌منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادرسان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی روزهای آینده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد دهشیری" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان اظهار داشت: با توجه به‌پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان یزد مبنی بر احتمال بارش باران در شهرستان تفت لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های امدادی عضو این ستاد برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی‌های روزهای آینده آمادگی کامل را داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند در پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان بارندگی زیادی برای شهرستان تفت پیش‌بینی‌نشده اما با توجه رگباری بودن بارش‌های بهاری احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در بعضی از مناطق شهرستان وجود دارد و اتخاذ تدابیر لازم برای مسئولان دستگاه عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مورد انتظار است.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: لازم است بخشداران مناطق شهرستان هماهنگی لازم را با دهیاران به‌منظور حضور در روستاهای تحت مدیریت خود را انجام دهند تا رصد لحظه‌ای بارش باران توسط دهیاران از نزدیک صورت گیرد و در صورت لزوم با استفاده از امکانات محلی اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی در اسرع وقت عملیاتی شود.

دهشیری ادامه داد: در تعطیلات پیش رو شاهد حضور گسترده مسافران و هم استانی‌ها در مناطق مختلف شهرستان به‌ویژه مناطق ییلاقی شهرستان خواهیم بود و ضروری است ادارات آب و فاضلاب شهرستان تفت و بخش نیر اقدامات لازم برای آب‌رسانی به این مناطق را انجام دهند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت افزود: ضروری است مدیران دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان تفت در ایام تعطیلات پیش رو در دسترس بوده تا در صورت بروز حوادث؛ در اسرع وقت اقدامات لازم برای امدادرسانی‌های احتمالی در دستور کار قرار دهند.

بازدید از پل‌ها، مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و آمادگی ماشین‌آلات برای امدادرسانی حوادث احتمالی توصیه فرماندار شهرستان تفت به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان تفت بود.

​​​​​​​