هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی و ورزش؛

برگزاری جلسه شورای تربیت‌بدنی و ورزش شهرستان تفت

اولین جلسه شورای تربیت‌بدنی و ورزش شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، بخشداران نیر و گاریزات و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در جلسه شورای تربیت بدنی و  ورزش با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش خاطرنشان کرد: شهرستان تفت پتانسیل مناسبی در ورزش دارد و ویژگی‌های جغرافیایی این شهرستان برای ورزش‌هایی نظیر کوهنوردی و صخره‌نوردی مناسب است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت اظهار داشت: باید در برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی تمامی نقاط شهرستان تفت در نظر گرفته شود.

دهقان نیری به نقش استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی اشاره و بیان نمود: باید با برنامه‌ریزی مناسب طرح استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی در تمامی مناطق شهرستان تفت اجرا شود.

سرپرست فرمانداری تفت خواستار تقویت نمایندگی‌های ورزش و جوانان در دو بخش نیر و گاریزات شد و پیگیری این موضوع را از سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تفت خواستار شد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به نقش بسیج در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: باید از پتانسیل‌های بسیج در توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی استفاده بهینه شود و این نیازمند همکاری ناحیه مقاومت بسیج و اداره ورزش و جوانان است.

دهقان نیری گفت: استفاده از پتانسیل‌های خیران برای ساخت امکان ورزشی و هم‌چنین خرید تجهیزات و حمایت‌های مالی از تیم‌های ورزشی در دستور کار سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان تفت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای ایفای تعهد مسئولیت‌های اجتماعی معادن و صنایع در شهرستان تفت در حوزه ورزش ؛ گروه مدیریتی شهرستان تفت همراه با مجموعه‌های ورزشی شهرستان تفت خواهد بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خواستار توسعه ورزش همگانی در شهرستان تفت شد و افزود: با توجه به ویژگی‌های جمعیتی شهرستان تفت و سالمند بودن جمعیت ساکن در این شهرستان توسعه ورزش‌های همگانی در کاهش بیماری نقش مؤثری ایفا خواهد نمود و توسعه این‌گونه ورزش‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دهقان نیری تصریح نمود: با برنامه‌ریزی مناسب ظرفیت‌های موجود در ادارات شهرستان تفت برای توسعه و رونق ورزش در این شهرستان در دسترس خواهد بود.

تهیه بانک اطلاعاتی از مجموعه ورزشی شهرستان تفت اعم از امکانات و ورزشکاران موضوع دیگری بود که سرپرست فرمانداری تفت به آن اشاره نمود.

دهقان نیری به فعالیت شهرداری تفت در راستای بهره‌برداری از پارک بانوان در شهر تفت اشاره کرد و راه‌اندازی این پارک را در فراهم نمودن محیطی امن برای ورزش بانوان به‌ویژه ورزش همگانی مؤثر است که امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پارک باشیم.