برگزاری جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان تفت

جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا برگزار شد و پیرامون تمدید مجوز انجمن مردم‌نهاد کانون بانوان فرشته نصرآباد و صدور مجوز انجمن مردم‌نهاد وصال خوبان تفت تصمیم گیری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد این شهرستان خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی دولت است و برنامه‌ریزی‌ها در راستای توسعه این هدف بزرگ است.

دهقان نیری بیان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در اجرای سیاست حاکمیت مردم بر مردم و انجام امورات اجرایی توسط مردم نقش مهمی ایفا نمایند و بازوان قدرتمندی در اجرای برنامه‌ها و اهداف دولت باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت افزود: حمایت از انجمن‌های مردم‌نهاد جز وظایف مسئولان دولتی است و سمن‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی یاری‌دهنده مسئولان وادارات دولتی باشند.

فرماندار تفت در این نشست خواستار همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه جمعیت شد و بیان داشت: با توجه به پیامدها و آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر پیری جمعیت در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاست، ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت یک ضرورت است.

"علی دهقان نیری" فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به ارتباط با مردم درزمینه ترویج فرهنگ خانواده متعالی و تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری می‌توانند نقش مهمی را ایفا نمایند.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی توانمند دولت هستند که اعضای آن‌ها افراد داوطلب و برگرفته از دل جامعه هستند و به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می‌توانند نقش مهم و ارزشمندی در اشاعه و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزند آوری در جامعه داشته باشند.

دهقان نیری به‌ضرورت تشکیل یک سمن در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و خواستار ترغیب افراد برای راه‌اندازی این انجمن مردم‌نهاد در شهرستان تفت شد.

در این جلسه تمدید مجوز انجمن مردم‌نهاد کانون بانوان فرشته نصرآباد و صدور مجوز انجمن مردم‌نهاد وصال خوبان تفت موردبررسی قرار گرفت.