به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفت با ریاست "علیرضا نوکار" فرماندار و حضور جمعی از مسئولان استانی و سایر اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه مسئولان مربوطه شرکت آب منطقه‌ای استان گزارشی از آخرین وضعیت نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی و اقدامات این شرکت در راستای شناسایی چاه‌های آب غیرمجاز و مسدود کردن آن را ارائه نموند.

در ادامه مشاور طرح آزادسازی حریم رودخانه‌های شهرستان گزارشی از مطالعات صورت گرفته در راستای آزادسازی سرا سری رودخانه فصلی در منطقه طزرجان را ارائه و از شروع عملیات آن در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

"رضا باقری" معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از تخصیص اعتبار پنجاه میلیارد ریالی برای اجرای دوازده پروژه آبخیزداری در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

گزارش نماینده شرکت آب و فاضلاب شهری در خصوص آخرین وضعیت شبکه فاضلاب شهری تفت یکی دیگر از دستور کار های جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان تفت بود.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت نیز در انتهای جلسه خواستار ارائه گزارش شرکت آب منطقه‌ای پیرامون اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی در این شهرستان و استفاده از منابع صرفه‌جویی شده در راستای توسعه صنایع در شهرستان تفت شد.