به گزارش روابط عمومی بخشداری گاریزات و کهدوئیه، در ابتدای جلسه "احسان سعادتمند" بخشدار گاریزات-کهدوئیه ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن ،  از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط مراکز جامع خدمات سلامت گاریزات و کهدوئیه در حوزه بهداشت روستاها و مسائل درمانی روستائیان تقدیر و تشکر نمود. در ادامه به موضوع بیماری هاری اشاره و بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم جهت مقابله با این بیماری تأکید و ساماندهی سگ‌های ولگرد را از ضروریات دانست و اظهار داشت وجود سگ‌ها در روستاها علیرغم آلودگی‌های زیست‌محیطی و ایجاد رعب و وحشت بین اهالی، امکان انتقال بیماری‌های حیوان به انسان خصوصاً بیماری هاری وجود دارد که می‌بایست دهیاران در اسرع وقت با برنامه‌ریزی مناسب و با همکاری خانه‌های بهداشت و دامپزشکی نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌ها اقدام نماید.

در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور سرپرست مرکز بهداشت شهرستان در این جلسه خواستار تعین تکلیف ساختمان قدیم مرکز درمان‌بخش و همچنین پیگیری و اقدام لازم در راستای اجرای دستور وزیر بهداشت و درمان در خصوص راه‌اندازی پد بالگرد و تکمیل منازل مسکونی پزشکان گردید.

در ادامه "سیدمحمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه مطالبی در خصوص اهميت و توجه به بهداشت و سلامت فردي و اجتماعي مطرح و هدف از برگزاری این جلسه را تصمیم‌گیری در خصوص بیماری‌های واگیردار هاری و سالک، کیفیت آب آشامیدنی روستاهای بخش، پسماند و دفن زباله‌ها اعلام و توضیحات لازم در خصوص موارد دستور کار جلسه مطرح نمود.

در ادامه سایر اعضا نیز نظراتشان را مطرح و بعد از جمع‌بندی نکته نظرات و پیشنهاد‌ها تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

در پایان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان دوره آموزشی مقابله با بیماری هاری، برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها برگزار شد.