برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت

شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت به ریاست امام‌جمعه تفت و با حضور فرماندار و سایر اعضا با دستور کار های تبیین برگزاری جشنواره قرآنی صافات و طرح صیانت از خانواده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال 1401 به ریاست حجت‌الاسلام "علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت و با حضور "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت بیان داشت: در مورد مسئله جمعیت و افزایش جمعیت سالمند در کشور نیاز است همه مسئولان و دستگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم برای تغییر این روند را در دستور کار قرار دهند.

امام‌جمعه تفت گفت: موضوع کاهش رشد جمعیت تهدید بسیار بزرگی است که کشور را تهدید می‌کند و همه مسئولان باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.

حجت‌الاسلام گلوردی خاطرنشان کرد: دشمن برای کاهش جمعیت در کشور برنامه‌ریزی کرده و بر اساس غفلت درگذشته در این موضوع به توفیقاتی دست‌یافته است و افراد علاقه‌مند به‌نظام باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ نمایند.

در ادامه دستور کار اول این جلسه از شورای فرهنگ عمومی شهرستان تبیین برگزاری جشنواره قرآنی صافات توسط "حجت‌الاسلام محسن پاک‌طینت" رئیس اداره تبلیغات اسلامی بود.

"محمدرضا میر شمسی" سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت به‌عنوان عضو مدعو در دستور کار دوم این جلسه گزارشی از وضعیت جمعیتی شهرستان و توضیحاتی پیرامون طرح صیانت از خانواده را ارائه داد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون دستور کار های جلسه به‌ویژه طرح صیانت از جمعیت پرداختند.

"محمدکاظم خانی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در پایان به جمع‌بندی مصوبات این جلسه پرداخت و از تشکیل شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره قرآنی صافات برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره خبر داد.

خانی خواستار برنامه‌ریزی برای همکاری رسانه‌ها پیرامون تبیین ابعاد مختلف ضرورت فرزند آوری برای مخاطبان شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این موضوع اشاره و از تلاش برای شکل‌گیری این انجمن‌ها در راستای تبیین ضرورت فرزند آوری و افزایش جمعیت خبر داد.

تشکیل شبکه فعالین ازدواج در شهرستان تفت موضوع دیگری بود که به‌عنوان مصوبه دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد.