برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل و کارشناسان پدافند غیرعامل استانداری یزد ، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، بخشداران و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد دهشیری" در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان بیان داشت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است.

فرماندار تفت بابیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر دشمن است، گفت: با توجه به اینکه دشمنان ما هرروز و هرلحظه زیرساخت‌های کشور را مورد تهدید قرار می‌دهند، امروز نیاز است که اقدامات پدافندی در زیرساخت‌ها ما برای مقابله با تهدیدات صورت گیرد.

دهشیری گفت:یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل آموزش و فرهنگ‌سازی است که در صدر برنامه‌ها و به‌عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در جهت امنیت و آرامش از آن یادکرد.

"احمد گنجی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در این جلسه خاطرنشان کرد:رعایت مباحث ، اصول،استاندارد و الزام‌های پدافندی درواقع حفاظت از مردم و زیرساخت‌ها و شیریان های حیاتی کشور است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت: همدلی دستگاه‌ها و نهادها و استفاده از پتانسیل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مباحث پدافندی گره‌گشا است و حفاظت از زیرساخت‌ها از اهمیت بالایی در مقوله پدافند غیرعامل برخوردار است.

گنجی افزود:تهیه طرح مطالعاتی در زمینه مصون‌سازی ساختمان‌های مهم در شهرستان تفت و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل در دستور کار شورای پدافند غیرعامل این شهرستان قرار گیرد.

این مقام استانی بیان داشت: مباحث مرتبط با موضوع پدافند غیرعامل در مرکز استان در 12 کارگروه و در شهرستان‌ها

در 5 کارگروه دنبال می‌شود و جلسات شورای پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها باید به‌صورت فصلی برگزار شود.

در پایان این جلسه ابلاغ اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت توسط فرماندار تفت و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد تقدیم شد.