برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، بخشداران، کارشناسان دفتر اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان بیان داشت: از ضروریات حیات سیاسی و اجتماعی جوامع اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل است و در برنامه‌ریزی‌های شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی باید موضوع رعایت دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در نظر گرفته شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت ادامه داد: در سایه رعایت دستورالعمل‌های پدافندی در حوزه عمرانی در هنگام بروز بحران دچار کمترین آسیب خواهیم شد.

دهقان نیری به اهمیت ارتقای ضریب امنیتی دستگاه‌های اداری اشاره نمود و اظهار داشت: در شهرستان تفت اقداماتی در راستای ارتقای ضریب امنیتی ادارات و دستگاه‌های شهرستان تفت صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری تفت گفت: در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرستان تفت باید دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل اجرایی شود.

این مقام شهرستانی خاطر نشان کرد:به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی برای برگزاری مانور در حوزه آب و برق در بخش مرکزی تفت با توجه به گستردگی بخش صورت گیرد.

دهقان نیری اظهار داشت: در ایام هفته پدافند غیرعامل هر اداره یک اقدام پدافندی را در دستور کار قرار دهد و گزارش آن را به فرمانداری ارسال نماید.

"علی دهقان نیری" تصریح نمود: گفتمان سازی و افزایش اطلاعات افراد در حوزه پدافند غیرعامل در سطح شهرستان تفت در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه می‌توان از تریبون‌های عمومی نظیر میعادگاه‌های نماز جمعه و هم‌چنین آموزش‌وپرورش و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت به بیان برنامه‌های شهرستان تفت در هفته پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات دانش‌آموزی با موضوع پدافند غیرعامل، بازدید از حفاظت اماکن و تأسیسات، بازدید از مراکز بهداشت و درمان، برگزاری کارگاه آموزشی برای تولید گران و مسئولان ادارات، آموزش دفاع از مقر برای تعدادی از واحدهای تولیدی و برگزاری مانور زلزله تعدادی از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در شهرستان تفت است.