برگزاری جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان تفت

جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان تفت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور بخشداران مرکزی و گاریزات و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"حمیدرضا فلاح" در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت این شهرستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان تفت در اجرای بندها و تبصره‌های قانونی جوانی جمعیت نهایت تلاش خود را به‌کارگیرند.

وی ادامه داد: از ظرفیت‌های تبلیغی موجود در مناطق شهری و روستایی شهرستان تفت به‌منظور اطلاع‌رسانی به مردم پیرامون قوانین جوانی جمعیت استفاده بهینه شود و در این راه انتظار می رود شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با ادارات و دستگاه‌های عضو قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان تعامل داشته باشند.

فلاح تفتی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب در زمینه ترغیب زوج‌ها برای فرزند آوری توسط تمامی ادارات و دستگاه‌ها پیگیری شود و در این زمینه هم‌اندیشی ادارات و تعامل با یکدیگر برای برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب گره‌گشا است.

گزارش اداره بنیاد مسکن شهرستان تفت در خصوص اجرای ماده‌های قوانین جمعیت مرتبط با آن اداره یکی از دستور کار های این جلسه بود که سرپرست این اداره گزارشی از وضعیت زمین به خانواده‌های دارای چهار و سه فرزند منطبق با قانون جوانی جمعیت در مناطق شهری و روستایی این شهرستان ارائه داد.

گزارش معاون شهردار تفت در خصوص اجرای ماده 32 قانون جوانی جمعیت (یک‌سوم ظرفیت اسمی سالانه تبلیغات محیطی به‌منظور تبلیغات فرهنگی برای موضوع ازدواج، فرزند آوری، رشد جمعیت و تعالی نهاد خانواده اختصاص یابد) دیگر دستور کار این نشست بود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص برنامه‌های کانون پیرامون جوانی جمعیت و کارشناس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان در خصوص هماهنگی برگزاری همایش ویژه فرهنگیان با موضوع تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در این جلسه گزارشی ارائه دادند.