برگزاری جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی شهرستان تفت

جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی شهرستان تفت با حضور فرماندار، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر امور اراضی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "مهدی اقبال" مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان در جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی این شهرستان گفت: هرچند که 2 تا 3 سال از زمان مهلت تعیین‌شده از اجرای کامل قانون جامع حدنگاری (کاداستر) می‌گذرد ولی همچنان موضوع مهم ثبت‌اسناد، اجرای کاداستر و هویت‌سازی اراضی استان در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برنامه توسعه کشور است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان با تأکید بر اینکه استان یزد باید در تمام حوزه‌های ثبتی به‌ویژه اجرای کاداستر الگوی کشور باشد، افزود: بایستی درباره حل مشکلات حوزه املاک که بیشترین پرونده‌های قضایی و دعاوی مردم در محاکم قضایی را شامل می‌شود با اجرای کامل کاداستر، تصمیم‌گیری جدی صورت گیرد.

اقبال خاطرنشان کرد: روستاییان تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری بدون پرداخت هزینه اقدام نمایند.

وی اظهار کرد: همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم‌جهت تعویض اسناد مالکیت خود در اسرع وقت به ادارات اسناد و املاک استان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد همچنین با اشاره به پایان مهلت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای در قانون جامع حدنگاری به دستگاه‌های دولتی افزود: در صورت عدم اقدام برای تعیین تکلیف اراضی و املاک دولتی و عدم تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری، به‌عنوان ترک فعل به سیستم‌های نظارتی و قضایی معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هویت‌سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌هاست و با جدیت دنبال می‌شود.

اقبال تصریح کرد: در حوزه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی هم با توجه به تأمین هزینه‌ها، نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی مسئولان محلی به‌ویژه ائمه جمعه و جماعات، بخشداران،  دهیاران و شوراها هستیم.

"محمد دهشیری" نیز در این جلسه به کمبود نیرو در ادارات ثبت‌اسناد و املاک تفت و نیر اشاره و افزود: با توجه به تعداد زیاد روستا، پراکندگی و باارزش بودن اراضی در این شهرستان ادارات ثبت‌اسناد و املاک تفت و نیر با توجه به حج بالای کار در اجرای وظایف محوله خود با کمبود نیرو روبرو هستند.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: چشم طمع زمین‌خواران به شهرستان تفت است و باید با چشمانی باز از اراضی و منابع طبیعی شهرستان محافظت نماییم و اجرای طرح کاداستر در راستای این موضوع است.

دهشیری بیان داشت: با توجه به تأمین اعتبار اجرای این طرح نیاز است بخشداران با هماهنگی با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار تفت ادامه داد: ضروری است کلیه ادارات شهرستان تا پایان آذرماه املاک و اراضی خود را تعیین تکلیف نموده و برای تهیه سند اقدام نمایند.