برگزاری جلسه مدیریت بحران شهرستان تفت

جلسه مدیریت بحران شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد دهشیری" در جلسه مدیریت بحران این شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع نیاز است تجهیز امکانات برای مقابله با اطفای حریق به‌ویژه تجهیزات موردنیاز برای اطفای حریق مراتع در دستور کار قرار گیرد و مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیگیری‌های لازم به این منظور را انجام دهند.

فرماندار شهرستان تفت به لزوم آگاهی بخشی به مردم پیرامون موضوع اطفای حریق مراتع اشاره و بیان داشت: باید با استفاده از فضاهای اطلاع‌رسانی موجود ازجمله فضای مجازی نسبت به آگاهی بخشی مردم پیرامون موضوع پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع استفاده بهینه شود.

دهشیری به موضوع تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره و تصریح نمود: استفاده از پتانسیل دهیاران و هم‌چنین بهره گرفتن از مردم در راستای شناسایی تعرض افراد به حریم و بستر رودخانه اقدامی است که باید در دستور کار مسئولان آب منطقه‌ای استان قرار گیرد و اطلاع‌رسانی لازم پیرامون سامانه‌های موجود صورت گیرد.

دهشیری به موضوع آموزش در حوزه مدیریت بحران اشاره نمود و اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، فرمانده هان پایگاه بسیج در مناطق مختلف شهرستان می‌تواند در اطفای حریق مراتع، زمین‌خواری و تجاوز به بستر و حریم رودخانه یاری بخش مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط باشد.

"هادی شهسوار" کارشناس مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این جلسه به موضوع تغییرات آب و هوایی و تغییر اقلیم اشاره و گفت: تغییرات آب و هوایی باید با حساسیت بیشتری دنبال شود تا در مقابل حوادث طبیعی نظیر سیل و طوفان غافلگیر نشویم.

شهسوار افزود: با گرم شدن هوا احتمال آتش‌سوزی در مراتع افزایش خواهد یافت و استفاده از جوامع محلی، گروه‌های کوه نوری و هماهنگی بین دستگاهی در راستای کاهش خطرات این موضوع گره‌گشا خواهد بود.

در این جلسه مدیریت بحران شهرستان تفت کارشناس اداره کل هواشناسی استان پیرامون موضوع برنامه‌ریزی در خصوص اقدامات پیشگیرانه در خصوص وضعیت تغییر اقلیم استان و مدیریت صحیح منابع آبی گزارشی ارائه نمود.

ارائه دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه در خصوص آتش‌سوزی مراتع و بیابان‌ها توسط کارشناسان استانی و شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری دستور کار دیگر این جلسه بود.

در ادامه این جلسه کارشناس آب منطقه‌ای استان به ارائه دستورالعمل‌های کنترل آب‌های سطحی پرداخت.

گزارش عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت در رابطه با تسهیلات پرداختی بخش احداثی، تعمیری و معیشتی خسارت سیل توسط سرپرست این اداره دستور کار آخر این جلسه بود.