در آستانه سال جدید؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی تفت، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی تفت با فرماندار و بخشدار مرکزی تفت در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

"محمد محامدی" در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت دهیاران در سال 97 بر اجرای مصوبات ستاد خدمات سفر شهرستان در نوروز 98 تأکید و اظهار داشت: دهیاران بخش مرکزی با توجه به ییلاقی بودن روستاها و وجود روستاهای هدف گردشگری در این بخش به نظافت و آراستگي محيط روستا به‌ویژه ورودي روستاها اهمیت ویژه قائل شده و جهت تأمین اسکان اضطراری در این ایام نیز آمادگی داشته باشند.

فرماندار شهرستان تفت همچنین ساماندهی و نظافت و رسیدگی به وضعيت تفرجگاه‌ها، فضاهاي عمومي، مساجد، میدان‌ها و جاده‌های ورودي روستا را نیز از وظایف مهم دهیاران در آستانه سال جدید دانست.

محامدی خواستار عزم جدی دهیاران نسبت به تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دهیاران شهرستان با قاطعیت بیشتری با موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد کرده و همکاری لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه انجام شود.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان در ادامه خواستار ساماندهی جشنواره‌های روستایی در شهرستان شد و بیان نمود: در شهرستان جشنواره‌های متنوعی برگزارشده و انتظار است باهم اندیشی این جشنواره‌ها از ابتدای تا انتهای سال در فواصل منظم برگزار و با تبلیغات مناسب شاهد حضور گردشگران در مناطق روستایی شهرستان تفت باشیم.

محامدی در ادامه افزود: دهیاران باید در انجام پروژه‌های عمرانی و غیره از ظرفیت خیرین و مشارکت مردم نیز استفاده کرده و نظارت بیشتری بر روی انجام پروژه‌های عمرانی صورت دهند تا کیفیت این پروژه‌ها افزایش یابد.

فرماندار شهرستان تفت بیان نمود: در سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو خواهیم داشت و انتظار می‌رود دهیاران با بی طرفی کامل به‌عنوان عوامل اجرایی انتخابات ، همکاری لازم را  با ستاد انتخابات شهرستان داشته باشند تا این انتخابات نیز مانند انتخابات گذشته با شورونشاط برگزار گردد.

بخشدار مرکزی تفت نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دهیاران در سال 97،  بر لزوم برنامه‌ریزی و آمادگي دهیاران جهت استقبال از مسافران و گردشگران نوروزي تأکید كرد و با اشاره به قابلیت‌های گردشگري روستاهاي بخش، تعطيلات نوروزي را فرصت خوبي براي شناساندن اين قابلیت‌ها و جاذبه‌ها به مسافران و گردشگران دانسته و افزود: شايسته است با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم، ضمن فراهم كردن امكانات رفاهي و معرفي روستا و جاذبه‌های آن، خاطره و ذهنيت خوبي از روستايشان را در ذهن مسافران ايجاد نمايند كه اين مهم به جذب گردشگران و انتفاع روستائيان اثر مثبتي خواهد داشت.

در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر از اعضای هیئت‌مدیره شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی تفت و همچنین دهیاران روستاهای این بخش تجلیل به عمل آمد.