برگزاری جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تفت

جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت، معاونین فرمانداری و تعدادی از مسئولان ادارات و دستگاه‌ها در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت، معاونین فرمانداری و تعدادی از مسئولان ادارات و دستگاه‌ها در فرمانداری تفت برگزار شد.

در این جلسه از تصادفات و سرقت به‌عنوان دو جرم عمده در شهرستان تفت نام‌برده شد و اعضای این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود در راستای کاهش این دو جرم پرداختند.

"علی دهقان نیری"فرماندار شهرستان تفت با اشاره به وقوع تصادف در مسیرهای مواصلاتی شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در طراحی و توسعه راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی شهرستان تفت جامع‌نگری صورت نگرفته و این موضوع یکی از دلایل عمده تصادف در مسیرهای مواصلاتی شهرستان تفت است.

دهقان نیری بیان داشت: راه ارتباطی بین دو استان یزد و استان فارس از شهرستان تفت عبور می‌کند اما برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز این مسیر اعتبار کافی تخصیص داده نشده و شاهد بروز تصادف در بخشی از مسیر گردنه علی‌آباد هستیم.

وی افزود: حضور جمعیت شناور در ایام هفته در شهرستان تفت و عبور و مرور درراه‌های روستایی با عرض کم برای حضور در مناطق ییلاقی این شهرستان یکی دیگر از دلایل تصادفات در شهرستان تفت است که این موضوع نیز نیازمند تخصیص اعتبار برای دو بانده کردن بعضی از مسیرهای روستایی است.

فرماندار تفت تصریح نمود: نقاط حادثه‌خیز شهرستان تفت شناسایی‌شده و برای اصلاح این نقاط نیازمند اعتباری ویژه هستیم و در این راه مساعدت مسئولان استانی در تخصیص منابع اعتباری گره‌گشا خواهد بود.

دهقان نیری به پیگیری‌های خود در راستای اجرای طرح پایش تصویری در شهرستان تفت اشاره کرد و از ادامه نصب دوربین‌های پایش تصویری در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت در راستای کاهش سرقت و سایر جرائم خبر داد.

"محمدحسین رحیمی زاده" معاون دادگستری استان یزد در این جلسه گفت: بر اساس گزارش‌های اعلامی حدود 35 درصد هزینه وزارت بهداشت در مقوله حوادث ناشی از تصادفات برای درمان جراحات ناشی از تصادف است و در 90 درصد تصادفات نیز عامل انسانی دخیل است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: آموزش مقوله کلیدی در راستای کاهش تصادفات است و برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان پرخطر از سال گذشته در مرکز استان آغازشده است.

این مقام استانی بیان داشت: در راستای کاهش تصادفات تهیه بانک اطلاعاتی از رانندگان پرخطر در شهرستان تفت و برگزاری دوره‌های آموزشی برای این دسته از رانندگان کارگشا خواهد بود.

رحیمی زاده عنوان نمود: در راستای کاهش سرقت استفاده از ظرفیت مردمی بسیج و فعالیت گشت‌های رضویون و همچنین ادامه پروژه پایش تصویری در سطح استان یزد در حال اجرا است.