برگزاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تفت

جلسه کارگروه پسماند شهرستان تفت با ریاست  سرپرست فرمانداری و با حضور سایر اعضا در فرمانداری تفت و با دستور کار برنامه‌ریزی برای تهیه طرح جامع مدیریت پسماند این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه کارگروه پسماند شهرستان تفت با ریاست "محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری و با حضور "ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری تفت و با دستور کار برنامه‌ریزی برای تهیه طرح جامع مدیریت پسماند این شهرستان برگزار شد.

"محمد دهشیری" در این جلسه بر ضرورت مدیریت پسماند در شهرستان تفت تأکید و بیان داشت: مدیریت پسماند ازنظر شرعی، قانونی و اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است و تهیه طرح جامع پسماند در شهرستان تفت که در جلسات قبلی این کارگروه مصوب شده است باید اجرایی شود.

سرپرست فرمانداری تفت افزود: تصمیم‌هایی در جلسات قبلی کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اتخاذشده و ما باید در این بازه زمانی نحوه اجرای این تصمیمات را موردبررسی قرار دهیم و طرح جامع مدیریت پسماند که توسط مشاور تهیه خواهد شد باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

دهشیری خواستار برگزاری جلسه با مشاور تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان شد و افزود: در جلسه با حضور تعدادی از اعضای کارگروه و مشاور تهیه طرح تمام درخواست‌ها و انتظارات خود را از مشاور درخواست نمایید تا تمامی موضوعات مورد درخواستی در هنگام تهیه طرح دیده شود.

"سید محمدابراهیم اقبالی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت نیز در این جلسه گفت: تخریب محیط‌زیست با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی شهرستان تفت خطای بسیار بزرگی است و اهمیت دفن اصولی پسماند در این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان بیشتر است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ادامه داد: یکی از نقاط خطرناک از دید محیط زیستی محل دفن زباله در دهستان شیرکوه بود که جابه‌جایی این گود اقدام شایسته‌ای است که باتدبیر بخشدار مرکزی تفت این اقدام در حال رخ دادن است.

اقبالی بیان داشت: سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید باهم افزایی بین مسئولان تهیه طرح جامع مدیریت پسماند در شهرستان هر چه سریع‌تر آغاز شود.