برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تفت

جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری، بخشداران شهرستان، سرپرست شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مسئولان شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"محمد دهشیری" در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان بیان داشت: بودجه شهرستان تفت در سال 1401 حدود 720 میلیارد ریال است که حدود 110 میلیارد ریال آن در شهرستان پیرامون نحوه توزیع آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: با توجه به اعتبارات محدود شهرستان در بودجه سال 1401 نیاز است مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی با رایزنی با دستگاه‌های استانی به‌کارگیرند.

دهشیری گفت: بودجه تعمیرات و تجهیزات موردنیاز ادارات نیز به‌صورت استانی توزیع خواهد شد و ضروری است مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان رایزنی لازم با مدیرانی استانی برای جذب این اعتبار را در دستور کار قرار دهند.

مقام عالی دولت شهرستان تفت گفت: در حال حاضر تنها دهستان سخوید به‌عنوان نقطه محروم شهرستان شناخته‌شده و از اعتبارات سه درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای اجرای پروژه‌های عمرانی بهره‌مند‌می شود.

وی ادامه داد: در جلسات با مسئولانی استانی خواستار تجدیدنظر پیرامون موضوع نقاط محروم شهرستان شده‌ایم و اعتقادداریم نقاط بیشتری از شهرستان با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر باید به‌عنوان نقطه محروم شناخته‌شده تا امکان جذب اعتبار سه درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای آن نقاط نیز فراهم شود.

فرماندار تفت تصریح نمود: اولویت تخصیص اعتبار برای پروژه‌های عمرانی با پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا است تا امکان بهره‌برداری از آن پروژه فراهم شود و برای تعریف پروژه جدید حتماً باید مراحل ماده 23 آن تا خردادماه به سرانجام رسیده باشد.

دهشیری بیان نمود: در سه‌ماهه ابتدای سال 1401 حدود 16 میلیارد ریال اعتبار روستاهای فاقد دهیاری نیز در اختیار بخشداری‌ها قرارگرفته است و انتظار می‌رود بخشداران برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار را در روستاهای فاقد دهیاری انجام داده تا جذب این اعتبار نیز به‌موقع صورت گیرد.

"ملیحه عرفانی" دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تفت نیز در این جلسه توضیحاتی پیرامون الزامات قانونی توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گفت: این الزامات در 10 ماده و تبصره ازجمله پروژه‌های سفر ریاست جمهوری، تعمیر و تجهیز، دانش‌بنیان، پژوهشی، کمک‌های فنی اعتباری، طرح‌های هادی روستایی است که می‌بایست از سوی ادارات این مواد قانونی رعایت شود.