به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان يزد گفت: با توجه به مشکلات خارجی و داخلی، بخصوص کم‌آبی که کل اقتصاد و بودجه‌های استانی را تحت شعاع خود قرار داده است و شرایط در سال جاری عادی نیست با توجه به این شرایط و مشکلات امیدواریم که سال خوبی را پیش رو داشته باشیم و موفقیت استان و شهرستان تفت را نظاره‌گر باشیم.

حسینی پور خواستار توجه ویژه مدیران به مدیریت مصرف شد و گفت: از همین امروز دستگاه‌های شهرستان صرفه‌جویی را جدی بگیرند و آمادگی قرار گرفتن در شرایط سخت‌تر را داشته باشند.

 وی در ادامه افزود: در صرفه‌جویی مصرف برق دستگاه‌های استان هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند و در مباحث انرژی باید صرفه‌جویی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

"سید مجتبی حسینی پور" به نقش کمیته برنامه‌ریزی در شهرستان اشاره کرد و بیان نمود: جایگاه کمیته برنامه‌ریزی فقط تخصیص اعتبار نیست و مباحث توسعه‌ای شهرستان نیز باید در این کمیته موردبحث و تبادل‌نظر قرار گیرد و در پایان سال بررسی شود که در رفاه اجتماعی، عدالت اجتماعی، نشاط اجتماعی چقدر پیشرفت حاصل‌شده است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان يزد هدف از استقرار میز خدمت را در دستگاه‌های استان و شهرستان کاهش فساد عنوان کرد و افزود: با تأکید رئیس‌جمهور در همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی میز خدمت باید مستقر شود و نظارت جدی بر روی این مسئله صورت می‌گیرد و باید جایگاهی درست شود که ارباب‌رجوع با حضور در کنار این میز درخواست خود را مطرح نماید و کارشناس این بخش درخواست او را پیگیری کند و نتیجه را به ارباب‌رجوع انتقال دهد.

حسینی پور اظهار کرد: اشتغال یکی از مباحثی که در کمیته برنامه‌ریزی باید به آن پرداخته و حتی در بودجه نیز به آن توجه خاصی شود.

رویکرد جدید در سرمایه‌گذاری موضوع دیگری که حسینی پور به آن اشاره کرد و افزود: دولت قرار نیست خود تنها سرمایه‌گذاری کند و سرمایه‌گذاری باید با مشارکت عمومی و خصوصی سرمایه گزاری صورت گیرد، بنابراین خلق منابع جدید سرمایه‌گذاری باید پیگیری شود.

فرماندار شهرستان تفت نیز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گفت: توزیع اعتبارات سال 97 مانند سال‌های گذشته اتفاق افتاده است و با توجه به نیازهای دستگاه‌های شهرستان و با هماهنگی با مدیران استان و فرمانداری و سازمان مدیریت امروز نهایی شده و در این جلسه ارائه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بحث آب و اشتغال در بودجه اعتبارات شهرستان بیشتر دیده‌شده است و امید داریم با نهایت تلاش بتوانیم به‌موقع این اعتبارات را جذب و هزینه نماییم.