برگزاری جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان تفت

کمیسیون دانشجویی شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور مسئولان مراکز آموزش عالی و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار و تصمیماتی در راستای بازگشایی مراکز آموزش عالی در ابتدای سال تحصیلی جدید اتخاذ شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه کمیسیون دانشجویی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا آموزش در سال تحصیلی جدید در تمامی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها برخلاف دو سال گذشته به‌صورت حضوری خواهد بود و ضروری است در فرصت باقیمانده تمامی شرایط برای حضور دانشجویان فراهم شود.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: در زمینه بازگشایی مراکز آموزش عالی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهویه مناسب کلاس‌ها ضروری است تا از شیوع موج جدید ویروس کرونا در فصل پاییز و تحت شعاع قرار گرفتن آموزش حضوری جلوگیری شود.

دهشیری افزود: آموزش مجازی در دو سال گذشته دارای محاسن و معایبی بود که از محاسن آن در دوران آموزش حضوری نیز می‌توان استفاده کرد و باید این موضوع مدنظر مسئولان مراکز آموزش عالی شهرستان قرار گیرد.

فرماندار تفت به اهمیت واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و کادر آموزشی مراکز آموزش عالی شهرستان اشاره و تصریح نمود: مسئولان دانشگاه‌های شهرستان موضوع تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اساتید و کادر آموزشی واداری دانشگاه را در دستور کار قرار دهند و دانشجویان را نیز برای تزریق دوز یادآور ترغیب و تشویق نمایند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت گفت: وضعیت فرهنگی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها مطلوب نیست و باید در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اقداماتی در راستای بهبود وضعیت فرهنگی این مراکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی به فضای فیزیکی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان اشاره و افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از فضای فیزیکی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان برای برنامه‌های ورزشی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد.

دهشیری خواستار برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین مسئولان مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های شهرستان شد و بیان داشت: با تبادل‌نظر و هم‌اندیشی مسئولان دانشگاه‌های فعال در سطح شهرستان می‌توان برای رفع مشکلات اداری موجود در این مراکز تصمیماتی را با همکاری دانشگاه‌ها اتخاذ کرد و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.