برگزاری دومین جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان تفت

دومین جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان تفت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور بخشدار مرکزی و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ دومین جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان تفت به ریاست "محمدکاظم خانی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور بخشدار مرکزی و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

"محمدکاظم خانی" در ابتدای این جلسه به تقدیر از عملکرد اداره ثبت‌احوال شهرستان تفت پرداخت و افزود: با تلاش همکاران مجموعه ثبت‌احوال شهرستان تفت، ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان در اسرع وقت صورت می‌گیرد و هم‌چنین تعامل این اداره با سایر ادارات و دستگاه‌های شهرستان مطلوب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت با اشاره به چالش پیش روی کشور در حوزه جمعیت، بیان داشت: یکی از چالش‌های جدی پیش روی کشور موضوع جمعیت است که در شهرستان تفت این موضوع حادتر است و این شهرستان دومین شهرستان سالمند کشور نام‌گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا باید با برگزاری همایش‌ها و نشست های هم‌اندیشی با حضور اساتید حوزه جمعیت‌شناسی، جمعیت ساکن شهرستان نسبت به فرزند آوری تمایل پیداکرده و این شهرستان از این تله جمعیتی خارج شود.

خانی به موضوع سامان‌دهی قبرستان‌های شهرستان به‌عنوان یکی از دستور کار های این جلسه اشاره و گفت: در حوزه سامان‌دهی قبرستان‌ها در نقاط شهری و روستایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید با یک برنامه‌ریزی مناسب این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت در پایان تصریح نمود: با توجه به‌سرعت گرفتن روند تعویض کارت ملی هوشمند و شناسنامه افرادی که هنوز اقدام به مبادرت تعویض کارت ملی و شناسنامه خود نکرده‌اند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و تکمیل برگه‌های مربوطه این موضوع را عملیاتی کنند.