به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم؛

برگزاری شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت

هم‌زمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، فرماندار و سایر اعضا برگزار و از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره "سید حسن حیان" و معلمانی که در سال 1400 به‌افتخار بازنشستگی نائل آمدند، تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمدکاظم رحیمی نژاد" مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد در نشست شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: مفهوم واژه معلم فراتر از موقعیت کسب درآمد است و با شنیدن این واژه مفاهیمی چون پاکی، صداقت، رشد و تعالی در ذهن‌ها نقش می‌بندد و این نشان‌دهنده عظمت و بزرگی کار معلمان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در هفته معلم امسال حرکت خوبی در استان و به‌ویژه در شهرستان تفت در راستای بزرگداشت مقام معلم صورت گرفت و هدف این برنامه‌ریزی، ورود جامعه برای قدردانی از جایگاه و نقش و تاثیرگذاری معلم در اجتماع است.

رحیمی نژاد افزود: شاهد تغییرات و تحولاتی در دنیا هستیم و در این دوران معلمان خود را باید با این تغییرات همراه سازند و شیوه‌های جدید را در آموزش خود به‌کارگیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: در دوران عصر ارتباطات قرار داریم و در این زمان باید تقوای حضور تقویت شود و این موضوع با تقویت اندیشه، بصیرت و تدین امکان‌پذیر است و باعث خواهد شد دانش آموزان در مسیر صحیح حرکت کنند و هویت و ارزش‌های خود را حفظ نمایند و برای تحقق این موضوع نیاز به حرکت جهادی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در این دوران رسالت سنگینی بر عهده آموزش‌وپرورش قرار داده‌شده و در این زمینه لازم است صاحب‌نظران در زمینه تعلیم و تربیت و دستگاه‌ها وادارات دیگر یاری‌رسان آموزش‌وپرورش باشند.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این نشست بیان داشت: بر این باور هستیم که توسعه و آینده کشور و شهرستان در آموزش‌وپرورش رقم خواهد خورد اما این موضوع زودبازده نیست و زمان‌بر است و سعی شده در این راستا در برنامه‌های ریزی ها برای توسعه شهرستان توجه ویژه به آموزش‌وپرورش و مقوله فرهنگ در دستور کار قرار گیرد.

دهشیری خاطرنشان کرد: تربیت نسل آینده و انسان‌سازی بر عهده آموزش‌وپرورش است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه آموزش‌وپرورش در برنامه‌ریزی برای توسعه است.

دهشیری خواستار آگاهی و تسلط معلمان پیرامون موضوعات مطرح‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش شد و آن را نقشه راه برای حرکت به سمت پیشرفت و توسعه آموزش‌وپرورش در مسیر مهم انسان سازی خود دانست.

"محمد دهشیری" با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) افزود: توانمندی اصلی کشور در این بیانیه نیروی انسانی عنوان‌شده است که این نیرو سازی و تربیت نیروی متخصص و متعهد توسط آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، هدف اصلی برون داد آموزش‌وپرورش تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را زمینه‌سازی ظهور دانست و افزود: معلمان باید با خودسازی و بصیرت افزایی به آگاهی و تکامل دست یابند و دانش آموزان را در مسیر رسیدن به اهداف مطرح‌شده در این بیانیه راهنمایی نمایند.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه فرهنگیان بیان داشت: رفع مسائل و مشکلات معیشتی فرهنگیان یکی از دغدغه‌های دولت است و پیگیری رفع مسائل و مشکلات معیشتی توسط فرهنگیان نباید منجر به رد کردن خطوط قرمز شود و دشمن از این موضوع در راستای تخریب نظام استفاده نماید.

دهشیری به طرح بزرگ اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه‌ها اشاره و افزود: دولت در نظر دارد یارانه تعلق‌گرفته به اجناس را در اختیار خود مردم قرار دهد و انتظار می‌رود معلمان به‌عنوان موتور محرک جامعه نسبت به نحوه اجرا و اهداف این طرح آگاهی داشته و جامعه هدف خود را نیز اقناع سازند چون کلام معلم در جامعه بسیار اثربخش و راهگشاست.

در این جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد از "علی‌محمد آقایی"، "شمسی رمضانی"و"الهام دهقانی" به‌عنوان معلمان تأثیرگذار و " فاطمه دهقان اشکذری"، "محمدرضا بردستانی" و "آزاده برزگر" به‌عنوان برگزیدگان دانش‌آموزی در هشتمین دوره جایزه سید حسن حیان تقدیر شد.

تجلیل از پنج نسل معلم که هرکدام دانش‌آموز معلم دیگر بودند و تقدیر از معلمانی که در سال 1400 به‌افتخار بازنشستگی نائل آمدند از دیگر برنامه‌های شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت بود.​​​​​​​