برگزاری شورای اداری شهرستان تفت

شورای اداری شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری تفت و با حضور ائمه جمعه مناطق مختلف شهرستان، مشاور استاندار و مسئول پیگیری‌های ویژه دانش‌بنیان، مسئول تیم کنترل و پایش سند تحولی یزد نوین، دبیر کمیته امور شهرستان‌های ستاد نوفاد و اعضای شورای اداری شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" سرپرست فرمانداری این شهرستان در ابتدای این جلسه به گزارشی از اقدامات صورت گرفته از ابتدای دوران مسئولیت در شهرستان تفت پرداخت و خاطرنشان کرد: در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود در شهرستان دیدارهایی با مسئولان در سطح ملی ازجمله معاونین رئیس‌جمهور، وزرا و معاونین وزرا صورت گرفته است و دستوراتی از این مسئولان در راستای تخصیص منابع اعتباری و همچنین صدور مجوزهای موردنیاز اخذشده است.

دهقان نیری افزود: انتظار می‌رود مدیران محترم شهرستانی در دیدار با مسئولان استانی دستورات اخذشده در دیدار با مسئولان کشوری را پیگیری نمایند.

این مقام مسئول شهرستانی تصریح نمود: در این مدت شاهد حضور استاندار یزد در شهرستان تفت به‌منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی و هم‌چنین بازدید از سیل بندها، مسیل‌ها و پل‌های موجود در شهرستان تفت بودیم که ماحصل این بازدیدها مصوباتی در راستای تسریع درروند عملیات عمرانی و بهسازی این سیل بندها و مسیل‌ها بود.

وی به دیدار با استاندار یزد به همراه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و بخشداران شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار نیز درخواست‌ها و مطالبات مردمی در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی مطرح شد که استاندار یزد با تماس تلفنی با مسئولان ملی و استانی اجرایی شدن آن را خواستار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تأمین آب در این شهرستان خاطرنشان کرد: در موضوع تأمین آب شرب و بهداشت موردنیاز شهر تفت؛ مصوبه تخصیص 20 لیتر بر ثانیه آب از خط پدافندی استان یزد اخذشده است.

دهقان نیری ادامه داد: هم‌چنین مجوز حفر سه حلقه چاه جدید در شهر تفت نیز توسط مسئولان استانی صادرشده که کارشناسان فنی در حال جانمایی مکان حفر این چاه‌ها هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به دیدار با مسئولان شرکت تأمین آب صفه اصفهان اشاره کرد و افزود: در این دیدار مصوباتی پیرامون تخصیص آب از خط لوله انتقال آب از دریای عمان به اصفهان اتخاذ شد که اجرایی شدن این مصوبات در دستور کار قرار دارد.

دهقان نیری به در پیش رو بودن بزرگ‌ترین رویداد سیاسی سال یعنی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود همه مسئولان دستگاه‌ها، ادارات، نهادها، مراکز آموزش عالی بر اساس قانون همکاری لازم با ستاد انتخابات شهرستان تفت را در دستور کار قرار دهند.

سرپرست فرمانداری تفت گفت: خدمت‌رسانی صادقانه و شایسته به مردم باید در دستور کار مسئولین شهرستان تفت باشد تا شاهد افزایش اعتماد عمومی مردم به خدمت گذران خود در دولت باشیم.

همکاری دستگاه‌ها وادارات با یکدیگر در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی، همکاری دستگاه‌ها وادارات با دستگاه‌های نظارتی دیگر موضوع مورداشاره سرپرست فرمانداری تفت در این جلسه بود.

دهقان نیری به دستور کار های دیگر جلسه شورای اداری شهرستان تفت اشاره کرد و افزود: اجرای سند تحولی یزد نوین و هم‌چنین فعال‌سازی ستاد نوفاد در شهرستان تفت در راستای فعال‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیاد در شهرستان را به‌طورجدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد راه‌اندازی مجدد مرکز رشد علم و فناوری در تفت باشیم تا مکانی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان تفتی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه "حسن بلندیان" مسئول تیم کنترل و پایش سند تحولی یزد نوین به تشریح 15 محور تحولی و 170 پروژه تعریف‌شده این سند پرداخت و پیگیری مسئولان شهرستانی برای اجرایی شدن آن را خواستار شد.

 "مهدی پارسائیان "مشاور استاندار یزد و مسئول پیگیری‌های ویژه دانش‌بنیان نیز خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بزرگ‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و همواره در دیدار با مسئولان حمایت خود را از فعالیت نخبه‌های علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام نموده‌اند.

پارسائیان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های شهرستان تفت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های علم و فناوری باید شناسایی شوند و بر اساس ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی صورت گیرد.

شناسایی سرمایه‌های انسانی شهرستان تفت دیگر موردی بود که مسئول پیگیری‌های ویژه دانش‌بنیان استان یزد به آن اشاره کرد.

پارسائیان به اهمیت حمایت مسئولان از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره نمود و بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در استان یزد در حال فعالیت هستند که مدیران و کارشناسان از نیروهای نخبه تفتی هستند و امید است با حمایت مسئولان شاهد حضور این شرکت‌ها در تفت باشیم.

مشاور استاندار یزد عنوان نمود: انتظار می‌رود گروه‌های مردمی جهادی در حوزه‌های علم و فناوری نیز وارد شوند و شاهد فعالیت این گروه‌های جهادی در این عرصه باشیم.

این مقام استانی اظهار داشت: امیدواریم در معرفی پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان تفت شاهد قرارگیری پروژه‌های دانش‌بنیان در این پروژه‌ها باشیم.