برگزاری مراسم تکریم و معارفه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان تفت و مراسم معارفه سرپرست اداره آب و فاضلاب گاریزات

مراسم تکریم و معارفه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان تفت و مراسم معارفه سرپرست اداره آب و فاضلاب گاریزات با حضور فرماندار تفت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و از تلاش‌های "محمدمهدی خلاصه زاده" تقدیر و "فرامرز شاکری شمسی" به‌عنوان سرپرست جدید امور آب و فاضلاب شهرستان تفت معرفی شد؛ هم‌چنین "حسن صادقی بخی " به‌عنوان سرپرست اداره آب و فاضلاب بخش گاریزات معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد دهشیری" در مراسم تکریم و معارفه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان تفت و مراسم معارفه سرپرست اداره آب و فاضلاب گاریزات با اشاره به ویژگی‌های شهرستان تفت خاطرنشان کرد: شهرستان تفت به‌عنوان سرمنشأ آب بخشی از مناطق استان یزد با خشک‌سالی شدید روبرو است.

فرماندار تفت گفت: باوجود قرار گرفتن یک‌سوم قنوات استان یزد در شهرستان تفت به دلیل ارتفاع مناطق مختلف، وجود روستاهای پراکنده و حضور جمعیت شناور در ایام پایانی هفته بخش زیادی از مناطق مختلف این شهرستان با تنش آبی روبرو است.

دهشیری افزود: امید است با انتقال آب پایدار به شهرستان تفت بخش زیادی از تنش آبی در این شهرستان کاهش یابد و نیاز است تا رسیدن آب پایدار به این شهرستان با اقدامات کوتاه‌مدت و میان‌مدت نظیر حفر چاه، ساخت مخازن و اصلاح شبکه، بخشی از تنش آبی موجود کاهش یابد.

این مقام شهرستانی ادامه داد: عدالت محوری در حوزه توزیع آب باید در دستور کار مسئولان استانی و شهرستانی شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

فرماندار تفت به راه‌اندازی اداره آب و فاضلاب بخش گاریزات اشاره و افزود: راه‌اندازی و انتخاب سرپرست برای اداره آب و فاضلاب بخش گاریزات گامی در راستای خدمات‌دهی شایسته و صادقانه به مردم این منطقه است.

"جلال علمدار" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این نشست با تقدیر از زحمات خالصانه "محمدمهدی خلاصه زاده" خاطرنشان کرد: در دوره مسئولیت خلاصه زاده در شهرستان تفت اقدامات مناسبی در حوزه تأمین و توزیع آب صورت گرفت و امیدواریم شاکری شمسی که از نیروهای توانمند در ستاد استانی آب و فاضلاب بود بتواند گام‌های مؤثری در راستای کاهش تنش آبی در شهرستان تفت بردارد.

علمدار به بروز تنش آبی در اکثر نقاط استان یزد اشاره و افزود: به جد پیگیر اجرای طرح خط انتقال آب به استان یزد هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ و انتقال آب به شهر تفت و سایر مناطق شهرستان تفت بخشی از تنش آبی موجود در این شهرستان کاهش باید.

این مقام استانی گفت: تاب‌آوری در بحران‌ها در حوزه تأمین و توزیع آب در دستور کار قرار دارد و ساخت مخازن ذخیره آب به‌ویژه در مرکز شهرستان‌های استان در این راستا است.

"جلال علمدار" اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی اداره آب و فاضلاب در بخش گاریزات بخشی از مشکلات شهر بخ و روستاهای این بخش در حوزه توزیع آب کاهش یابد.

در این مراسم از تلاش‌های "محمدمهدی خلاصه زاده" تقدیر و "فرامرز شاکری شمسی" به‌عنوان سرپرست جدید امور آب و فاضلاب شهرستان تفت معرفی شد؛ هم‌چنین "حسن صادقی بخی" به‌عنوان سرپرست اداره آب و فاضلاب بخش گاریزات معرفی شد.