برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تفت

مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تفت با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مدیران و فرهنگیان برگزار و از زحمات "محمدصادق مهدیان" تقدیر و "میثم فلاح" به‌عنوان مدیر جدید آموزش‌وپرورش شهرستان تفت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی برخلاف زمان طاغوت، مسئولیت است و خداوند در همه حال ناظر عملکرد و تصمیمات مدیر است و فرد مدیر باید جوابگوی اعمال خود باشد و در مسیر رضایت خدا گام بردارد.

امام‌جمعه تفت گفت: یکی از معضلات آموزش‌وپرورش در دوره کنونی آشنایی دانش آموزان با فضای مجازی در دوران شیوع کرونا بود که باعث بروز مشکلاتی در تربیت دانش آموزان شده و در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم برای تربیت مناسب دانش آموزان صورت گیرد.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این مراسم بیان داشت: آموزش‌وپرورش تمامی بستر جامعه و تمام شئون فردی و اجتماعی افراد را شامل می‌شود و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با تمامی خانواده‌ها در ارتباط است.

فرماندار تفت تصریح نمود: تصمیمات در بدنه آموزش‌وپرورش در تمامی خانواده‌ها تأثیرگذار است و توجه به ساحت‌های شش‌گانه در آموزش‌وپرورش باعث رشد و توسعه متوازن فردی و اجتماعی خواهد شد و این موضوع باید دستور کار مدیر جدید آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

دهشیری بیان داشت: انتظار می‌رود مدیر جدید آموزش‌وپرورش شهرستان تعامل با کلیه دستگاه‌ها، تعامل با مردم و جامعه فرهنگیان، توجه به رویکردهای مغفول مانده و تلاش برای تبدیل کمیت گرایی به پژوهش محوری و مهارت محوری، رشد و توسعه مهارت‌های دانش آموزان در شاخه‌های نظری و کاردانش را در دستور کار قرار دهد.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در صورت توجه به مقوله مهارت محوری در آموزش‌وپرورش شهرستان تفت با توجه به فاصله تفت به مرکز استان و وجود امکانات مناسب در تفت زمینه برای مهاجرت معکوس دانش آموزان فراهم خواهد شد و این موضوعی است که نیازمند برنامه‌ریزی است.

"محمدکاظم رحیمی نژاد" مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز در ادامه مراسم گفت: درآمدن و رفتن‌ها باید رضایت و تقرب الی الله را مدنظر قرار دهیم، حفظ حرمت انسان‌ها از حرمت کعبه بالاتر است باید قدردان زحمات و خدمات آن‌ها باشیم تا در ادامه فرصت و بستری را باید فراهم کنیم که انسان‌های توانمند حاضر به ارائه خدمت باشند و خودشان را از گردانه خدمت دور نکنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد بیان داشت: کالای کمیاب جامعه امروز ما هویت، احساس مثمر ثمر بودن، امیدواری، اعتمادبه‌نفس است و نظام ما باتربیت نسلی که خود، جامعه، دین و ارزش‌هایش را قبول داشته باشد حفظ می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به این‌که‌ ملاک ما سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی ما است گفت: استقلال فکری مقدم بر استقلال گرایشی است و در این صورت است که یک تمدن و یک فکر می‌تواند تداوم داشته باشد و اهداف آموزش‌وپرورش با رویکرد ساحت‌های شش‌گانه موجب رشد و اعتلای دانش آموزان می‌شود

در ادامه این مراسم با اهدای لوح از تلاش‌های "محمدصادق مهدیان" تقدیر و با اهدای حکم "میثم فلاح" به‌عنوان مدیر جدید آموزش‌وپرورش شهرستان تفت معرفی شد.