به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در نشستی به میزبانی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد و با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت، "محمدرضا آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، "علیرضا قربانیان" مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، "ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، "علی احمدیان"، "سید روح‌الله میر خلیلی" و "احسان سعادتمند" بخشداران شهرستان، "سید مهدی اعرابی" رئیس شورای اسلامی شهر تفت و علی گل آقایی معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مسائل و مشکلات حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت بررسی شد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان تفت به بیان برخی مشکلات حوزه بنیاد مسکن در شهرستان تفت ازجمله درخواست تسریع درروند واگذاری زمین در روستاهای این شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: در شهرستان تفت با توجه به تعدد روستاها با متقاضیان زیادی برای دریافت زمین‌های بنیادی روبرو هستیم و امیدواریم واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط با سرعت بیشتری صورت گیرد و در آینده‌ای نزدیک شاهد مهاجرت معکوس مردم به روستاها باشیم.

فرماندار شهرستان تفت خواستار تخصیص اعتبارات ملی، استانی و قیر به منظور آسفالت معابر روستایی به این شهرستان شد و اظهار داشت: پروژه‌های نیمه‌تمامی در حوزه بنیاد مسکن در این شهرستان وجود دارد و نیاز است این اداره کل نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد و با تخصیص اعتبارات استانی و ملی بتوانیم در آینده‌ی نزدیک شاهد بهره‌برداری از میدان ورودی گاریزات، ورودی روستای کهدوئیه از سمت دهشیر، آب‌نمای علی‌آباد، پل نیمه‌تمام منطقه عشق‌آباد روستای اسلامیه باشیم.

نوکار در پایان به مشکلات موجود در منطقه تل خرگوش طزرجان، حاجی‌آباد دهشیر اشاره و خواستار پیگیری مسئولان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری و صنعت، معدن و تجارت برای رفع آن شد.

"علیرضا قربانیان" مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در این نشست پیرامون مسائل و مشکلات در واگذاری زمین به متقاضیان بیان داشت: سعی خواهد شد با همکاری اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت لیست روستاهای متقاضی دریافت زمین بنیادی به‌روزرسانی شود و روند جریان واگذاری بررسی و با برگزاری نشست هایی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان روند واگذاری تسریع شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول چند سال اخیر زمین‌های بنیادی در مناطق مختلفی از شهرستان واگذارشده و امیدواریم با رفع مسائل و مشکلات موجود در تعدادی از روستاهای شهرستان که زمین واگذار نشده در آینده‌ی نزدیک شاهد واگذاری زمین به جوانان متقاضی باشیم.

قربانیان در پاسخ به درخواست بخشداران شهرستان تفت مبنی بر اصلاح طرح هادی روستایی اظهار داشت: برای اصلاح طرح‌های هادی روستایی نیاز به مشارکت بخشداران و دهیاری‌ها است و تا زمان اصلاح طرح هادی ملاک همان طرح‌های قدیمی خواهد بود.

"محمدرضا آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پیرامون عدم موافقت منابع طبیعی برای واگذاری بعضی از زمین‌های درخواستی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در مناطقی که پوشش گیاهی منطقه مطلوب باشد امکان واگذاری زمین وجود ندارد و باید سعی شود مناطقی برای واگذاری پیشنهاد شود که ازلحاظ پوشش گیاهی ضعیف باشد.

آخوندی به مسائل و مشکلات ساخت‌وسازها بر روی زمین‌های ملی نیز اشاره و بیان داشت: مشکلات این‌گونه ساخت‌وسازها در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در حال بررسی است و این شورا با برگزاری جلسات در حال رفع مسائل و مشکلات موجود با توجه به رعایت قانون و مقررات است.

بخشداران شهرستان تفت نیز در این نشست به بیان مشکلات مناطق خود ازجمله عدم واگذاری زمین بنیادی در بعضی از مناطق، ناز به اصلاح طرح هادی روستایی و ایجاد طرح هادی برای روستاهای فاقد دهیاری، عدم واگذاری زمین‌های کارگاهی پرداختند و پیگیری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مسئولان ذی‌ربط برای رفع آن را خواستار شدند.

"سید مهدی اعرابی" رئیس شورای شهر تفت در این نشست خواستار ساماندهی مجتمع آسمان شهر تفت و تکمیل فعالیت‌های به‌جامانده شهرک‌های این شهر شد که پیرامون مسائل و مشکلات مطرح‌شده بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ شد.