با حضور فرماندار شهرستان تفت؛

برگزاری نشست هم‌اندیشی هیئت‌امنا امامزادگان و مساجد شهرستان تفت

نشست هم‌اندیشی هیئت‌امنا امامزادگان و مساجد شهرستان تفت به‌منظور تبیین طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و نماینده دفتر امام‌جمعه تفت در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جمع تعدادی از اعضای هیئت‌امنای امامزادگان و مساجد این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان بیان داشت: استان یزد به حسینیه ایران معروف است و شهرستان تفت نیز حسینیه استان نام‌گرفته و باید با برنامه‌ریزی مناسب در ایام پیش رو و برنامه‌های نوروزی، شأن و حرمت این دو عنوان حفظ شود.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: همه تدابیر لازم برای استقبال از مسافران و مهمانان نورزی در ستاد خدمات سفر شهرستان اندیشیده شده است و سعی ما بر این است که با حفظ حرمت و شأن ماه مبارک رمضان، مسافران نوروزی از این شهرستان به نیکی یاد نمایند.

دهشیری افزود: در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ویژه در موضوع حجاب باید اقناع‌سازی صورت گیرد و هیئت‌امنای امام زادگان و مساجد با زبانی خوش، تذکرات لازم را برای رعایت این موضوع الهی انجام داده و برنامه‌ریزی‌ها به سمت اقناع‌سازی باشد.

فرماندار تفت گفت: باید با استفاده از ظرفیت امامزادگان و مساجد و با اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی مردم را به اجرای ارزش‌های الهی دعوت کنیم و امیدواریم در مسیر اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکن مختلف مردم انقلابی و پایبند به ارزش‌های اسلامی نیز مسئولان را در اجرای طرح پویش "یار مسافر"یاری نمایند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: لازم است هیئت‌امنای امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شرایط را برای اسکان اضطراری مسافران با توجه به آب‌وهوای بهاری و احتمال بارش‌های بهاره فراهم نمایند.

دهشیری به موضوع تأمین نان مساجد برای زمان افطار در ایام ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه تهیه نان برای افطاری مساجد، لازم است متولیان مساجد با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی، نانوایی هدف و تعداد نان موردنیاز را مشخص نمایند تا جهاد کشاورزی آرد موردنیاز نانوایی موردنظر را تأمین نماید.