به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمدجواد نعمتی" معاون سياسي، امنیتی و اجتماعي فرمانداری شهرستان تفت با تأکید بر بومی‌سازی برنامه‌های پایدارسازی نشاط اجتماعي در شهرستان تفت گفت: ضروری است در هر شهرستان بنا به مقتضيات و فرهنگ مردمان آن شهرستان برنامه‌های پایدارسازی نشاط اجتماعی بومی‌سازی شود.

وی در ادامه افزود: توجه به این نکته ضروری است که نوع درخواست و دیدگاه هر شهر براي نشاط اجتماعي متفاوت است و مؤسسات مردم‌نهاد فعال در این زمینه باید این نکات را در برنامه‌ریزی خود در نظر بگیرند.

نعمتی خاطر نشان کرد: امید است با همکاری دستگاه های ذی ربط طرح "محله من، محله تو" با هدف ایجاد نشاط اجتماعی به خوبی برگزار شود.

"محمدمهدی زاده اردکانی" كارشناس دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري یزد به تشریح اهداف طرح "محله من، محله تو" و لزوم پیاده‌سازی آن در شهرستان تفت پرداخت و تأکید كرد: در شهرستان‌های استان اين طرح يا طرح‌هایی مشابه با عناويني ديگر و در راستاي تقويت و پایدارسازی نشاط اجتماعي با همكاري ادارات و مؤسسات مردم‌نهاد اجراشده است.

وي در بخش ديگري از صحبت‌های خود از راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعي كشور خبر داد و افزود: بومی‌سازی مؤلفه‌های نشاط اجتماعي در استان يزد در حال پیاده‌سازی است واميد است بتوانیم با در دست داشتن اين مؤلفه با توجه به نياز و درخواست هر شهرستان طرح‌های متفاوتي را اجرا نماییم.

 

در ادامه این کارگروه گزارشي آماري و مصور از وضعيت آسیب‌های اجتماعي شهرستان توسط "مجید فصاحت" رئيس بهزيستي شهرستان تفت تشريح و ارائه گرديد و راهکارهایی در اين زمينه به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.